Qui pensi que Guinness és només una cervesa fosca amb gust de regalèssia que es pren a temperatura ambient no ha vist les cues que es formen al museu més visitat d'Irlanda per conèixer la història d'aquesta pròspera indústria de fermentació de cereals fundada a principis del segle XVIII a Dublín, avui integrada al grup Diageo, amb seu a Londres. I és que Guinness és a més un museu i una marca sota la qual es comercialitzen no només samarretes, gorres, bosses de mà o clauers, sinó també mostassa i melmelada. Guinness és, avui, el símbol de la nació irlandesa i, sobretot, la fàbrica dublinesa de diners. Llastimosament, el museu és més espectacular que autèntic, ja que es limita a recrear l'antic procés de producció de cervesa dins unes històriques naus industrials que incomprensiblement han substituït l'alambinada maquinària original per projeccions basades en les noves tecnologies. Divertit, però un xic decebedor, comparat amb les valuosíssimes autèntiques obres d'art originals dels museus nostres com el Dalí, la Catedral de Girona o el Museu del Cinema. El museu rep més d'un milió de visitants anuals i l'entrada corrent costa 15 €.