Vaig tenir la sort de viure Girona10 com a observador. No he participat en cap acte com a usuari, però vaig poder copsar l'opinió dels visitants. El nivell de sastifacció és molt alt i la majoria se sent privilegiada per haver pogut viure l'experiència. Especialment els turistes. No oblidem que una campanya promocional no està adreçada als gironins, sinó a atreure visitants que consumeixin a Girona. No obviaré, però, que alguns ciutadans se senten estafats perquè no tenien bossa de productes del mercat mentre alguns funcionaris de la Diputació podien aconseguir-ne. Alguns restaurants van veure com rebien peticions i després alguns clients no apareixien. Els museus no van obrir prou hores i el sistema de reserves d'hotel no ha estat brillant. Però fer servir aquests greuges individuals per avaluar una experiència col·lectiva seria un error. Seria caure de nou en l'esperit que fa que els funcionaris privilegiats s'apropiïn dels avantatges adreçats als visitants, que algun ciutadà reservi en tres llocs alhora per acabar no anant-hi o que ens creiem que Girona10 és per als gironins. Caldrà millorar Girona10, sí, però no ho oblidin: cal fer-ho més bé sobretot per als turistes. No caiguem en el provincianisme.