L'èxit esclatant de Temps de flors, una iniciativa sorgida en els anys del franquisme i que s'ha convertit amb el pas de les dècades i la feina de tanta gent en una mostra de bon gust, de creativitat i de passió al voltant de les flors, en la millor presentació de Girona com a ciutat històrica i cultural, demostra fins a quin punt potenciar les particularitats d'una població agraden en el mercat turístic.

Per primera vegada, Espanya figura com el país més competitiu del món en el sector turístic, segons el Fòrum Econòmic Mundial. En l'estudi, en què s'analitzen 141 països, es tenen en compte les infraestructures turístiques i de transport, els recursos culturals, els viatges de negocis, la salut, la seguretat, la sostenibilitat ambiental, l'apertura comercial o la competència de preus. Vegin com les empreses hoteleres del país no només han format grups de presència internacional, sinó l'èxit dels empresaris del sector que han creat, del no-res, el boom hoteler de la República Dominicana i s'han expandit a orígens tan diversos com Mèxic o grans urbs amb potencial desaprofitat, com el mateix Berlín. Completen el trio guanyador França i Alemanya. Cal dir que la nota no és tan positiva en apartats com la facilitat de fer negocis, on som el 35 del món. I un punt en contra és la retribució dels professionals del sector. A les Espanyes, el talent no està prou ben pagat i aquesta mancança ens diferencia d'altres potències, que reconeixen el talent i el valoren. En aquest apartat ocupem el lloc 125 dels 141 països estudiats. Som, afortunadament, punters en l'aplicació de noves tecnologies al turisme.