Quan viatges pel món t´adones de les dificultats d´orientar els teus interlocutors de cada país sobre la teva ciutat d´origen i, molt sovint, acabes per buscar una referència més internacional, com ara Barcelona, que a molt llocs els és més fàcil de localitzar. En el cas de Barcelona el futbol és el nexe d´identificació immediata. Ara, però, i mercès a l´ascens del Girona, un dels primers beneficis que obtindrà la ciutat serà que en determinats indrets ja podràs dir que ets de Girona, perquè encara que no s´ho creguin el món és ple de fanàtics del futbol que se saben de carrer tots els equips de la Primera Divisió espanyola, de l´anglesa, de la italiana, de l´alemanya i fins i tot de la francesa.

Fa molts anys recordo que un dels pioners de la innovació i de l´elearning al nostre país, Alfons Cornella, defensava a capa i espasa l´ús de la playstation per part dels infants, perquè, segons deia, era un vehicle d´aprenentatge ràpid i fiable de geografia i de capitals del món, mercès als equips de futbol que incloïa un dels seus jocs i que els joves aprenien de seguida, juntament amb quines eren les ciutats que acollien aquells equips.

Ara, l´àmplia difusió que fan alguns canals de televisió del futbol d´arreu del món dels partits més inversemblants permetrà que en molt pocs temps Girona surti als mapes, fins i tot a milers de quilòmetres de distància i dependrà de la ciutat si som capaços d´aprofitar o no aquesta projecció. Ja és poden imaginar la difusió d´un Girona-Madrid o d´un Girona-Barça. Ja només falta que a sobre ho facin bé a Primera Divisió i que es converteixin en un d´aquells equips revelació per dur a la ciutat veritables beneficis.

Aprofitem-ho, doncs, no sigui que el somni sigui efímer i que tan aviat surtis als mapes com quedis esborrat de qualsevol referència geogràfica i haguem de seguir utilitzant Barcelona com a únic punt de referència.