Alcarràs fa el salt a les plataformes audiovisuals. La pel·lícula de Carla Simón es podrà veure a Prime Video, Filmin, iTunes, Movistar Plus+, Vodafone, Orange, Google Play i Rakuten. El director editorial i cofundador de Filmin, Jaume Ripoll, celebra que la pel·lícula arribi a la plataforma poc després d’estar entre les 30 pel·lícules preseleccionades als Premis del Cinema Europeu i a una setmana que s’anunciïn les pel·lícules espanyoles preseleccionades per l’Acadèmia espanyola per anar als Oscar. També creu que serà una gran oportunitat pels espectadors que encara no l’han vista o pels que volen tornar a veure.

Ripoll afirma que Alcarràs defuig dels prejudicis que es poden tenir vers un cinema més de personatges i contemplatiu. Si alguna cosa ha aconseguit molt bona és fer que tu com espectador formis part de la família protagonista i quan acaba el viatge tu en siguis un membre més», diu.

«L’èxit de la pel·lícula en cinemes i festivals ens indica el camí a seguir com a indústria amb films de pressupost mitjà-alt, que no són thrillers ni tenen efectes especials ni siguin pel·lícules èpiques. A vegades, l’èpica de la quotidianitat és més rellevant pels espectadors d’avui que la falsa èpica dels ordinadors», assenyala el director editorial de Filmin.

365.000 espectadors

Aquest mes d’agost la cinta acumula ja 365.000 espectadors a les sales de cinema espanyoles. En el que portem d’any, segons dades del Ministeri de Cultura anunciades la setmana passada, el film espanyol més vist a l’Estat, amb diferència, és Padre no hay más que uno 3, de Santiago Segura, que suma tota sola gairebé 2 dels 5 milions d’espectadors de cinema estatal. En segon lloc se situa Alcarràs, de Carla Simón amb 2,2 milions recaptats a taquilla.

La pel·lícula guanyadora de la Berlinale s’ha estrenat recentment al Sarajevo Film Festival, als cinemes d’Alemanya i Holanda i la setmana que ve arriba a Grècia i properament al New York Film Festival