15 de gener de 2010
15.01.2010
Accident Aeroport

UGT ho considera «un avís» de manca de seguretat a l'aeroport

Francisco Abadía assenyala que són instal·lacions «de baix cost» també en tema de seguretat

15.01.2010 | 01:00
Els viatgers afectats es van unir als que ja reclaaven per altres retards també ocorreguts ahir a Girona.

L'accident ocorregut a l'aeroport de Girona torna a ficar sobre la taula seguretat d'aquestes instal·lacions posada en entredit fa uns mesos per UGT. Ahir, els representants d'aquest sindicat van alertar de nou contra les mancances de seguretat que, en la seva opinió, hi ha a l'aeroport de Girona, al que defineixen de «baix cost en tots els sentis, seguretat inclosa». «Sant Narcís deu estimar molt els gironins, només així s'explica que no hi hagi hagut cap accident greu a l'aeroport», va afirnar de manera taxativa Francisco Abadía, coordinador entre UGT i Aena pels aeroports catalans.

Abadía, en declaracions a aquest diari efectuades hores després de l'accident, va recalcar que aquest hauria de ser considerat pels responsables d'Aena «com un avís seriós». Tot i que va matisar que ahir encara es desconeixien les causes de l'accident -Aena va iniciar una investigació- i que era per tant prematur truere'n conclusions, es va reafirmar en que «les mesures de seguretat a l'aeroport de Girona no són les adecuades, independentment del que ha passat avui» (ahir pel lector). «Com tampoc no ho són les mesures higièniques dels trenballadors, ni les laborals...en fi, és un aeroport de baix cost en tots els sentits». «És tot desídia, és una vergonya», va incidir.

Ja concretament parlant de seguretat, va assegurar el representant d'UGT que «a l'aeroport de Girona hi ha molta feina a fer». «Esperem que no passi mai, però si algun dia ocorre un accident greu, malauradament sortiran a la llum totes les mancances que hi ha en questions de seguretat», va dir Abadia.

Les naus, a un costat
L'accident, que no va alterar el funcionament de l'aeroport, va obligar a situar les dues aeronaus a un extrem de la pista on uns operaris van treballar per retirar les parts danyades de les ales. A una aeronau li van retirar la part superior de l'ala esquerra i a l'altra li van tapar els danys amb un material protector.
Mentrestant, els pasaatgers afectats miraven de passar com bionament podien unes set hores més a l'interior de l'aeroport (quan n'hi duien entre dues i tres), cosa que en més d'una ocasió va excitar els nervis. "Ens han dit que a les quatre ens posaven un altre vol però ara diuen que no està confirmat i els vols alternatius ja han sortit", es queixava de la poca i sesgada informació Benedicta, una passatgera del vol a Turí.
José Luís, un viatger de l'altre avió indicava que "hem notat una sotragada i, en un primer moment, ens pensavem que l'avió havia trepitjat alguna cosa o havia relliscat. Però després, mirant per la finestreta, ens hem adonat que una part de l'ala s'havia desprès".
Resignats, els passatgers van anar passant per la finestreta a presentar la reclamació que els havia facilitat la mateixa Ryanair i, armats de paciència, esperaven que la companyia els confirmés un nou vol per poder arribar a les seves destinacions.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook