Amb 1.230.658 passatgers, l'aeroport de Girona s'ha perfilat per segon mes consecutiu com l'aeroport que té més índex de creixement de tot l'Estat en comparació amb les dades del primer semestre de l'any anterior. Segons dades del Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç, l'aeroport de Girona també ha sigut, en el mes de juny, el cinquè de tot l'Estat que ha rebut més passatgers amb companyies de baix cost.

Durant el juny van aterrar a l'aeroport de Vilobí un total de 232.286 persones gràcies a companyies de baix cost, la majoria de Ryanair. Xifra que suposa un increment del 15,5% respecte al juny de l'any passat. Tot i això, l'aeroport que més ha augmentat respecte al mateix mes del 2007 ha sigut el de Tenerife Sur amb un 31,2%.

Palma de Mallorca, Màlaga, Barcelona i Alacant van ser els únics aeroports de l'Estat que, durant el juny, van superar les dades de l'aeroport Girona - Costa Brava, que per altra banda, va superar aeroports tan importants com el de Madrid, València i Tenerife Sur.

En el que portem d'any, l'aeroport gironí ha rebut 1.180.981 viatgers amb companyies de "low cost", un 21,7% més que els sis primers mesos de l'any passat. Situant-se, així, en el sisè lloc en el rànquing d'aeroports ja que Madrid-Barajas el guanya per tan sols 26.000 passatgers més.

A part, l'aeroport de Palma de Mallorca, amb 646.907 viatgers i un 22% dels vols totals de baix cost, va ser, el mes passat, el que va rebre a les seves pistes més vols de baix cost de tota Espanya, i a Girona en van aterrar el 7,9% del total.

Cal sumar, també, les 49.677 persones que en els últims sis mesos han volat fins a Girona amb companyies tradicionals com Spanair.

Els vols de baix cost estan molt arrelats a l'aeroport Girona - Costa Brava i també a tot el conjunt de l'Estat on el mes passat els vols de baix cost van suposar un 49,1% del total.

És a dir, dels 6 milions de persones que van viatjar a Espanya en el mes de juny, gairebé la meitat van viatjar amb companyies de baix cost. En detriment dels vols tradicionals que, com a conseqüència, van patir un descens del 6,1% respecte a l'any passat.

Segons el ministeri, Catalunya va ser la segona comunitat, darrere de les Balears, on van aterrar més vols, la majoria dels internacionals van venir del Regne Unit.

Malgrat que l'avançat estat de les obres d'ampliació del vestíbul de l'Aeroport de Girona-Costa Brava feia

pensar que els dotze nous mostradors de facturació no trigarien a poder fer-se servir, AENA va assegurar ahir que

les noves instal·lacions no estaran disponibles "a curt termini" i que, encara que de moment no hi ha cap data prevista, "probablement no ho estaran fins a partir de l'any vinent".