08 de juliol de 2020
08.07.2020
Diari de Girona

El batut de moda per cremar calories i que has de sopar per perdre pes sense esforç

És una recepta sana i fàcil de preparar

08.07.2020 | 16:59
El batut de moda per cremar calories i que has de sopar per perdre pes sense esforç

Normalment tenim tan poc temps per fer front a tot el que hem de fer al llarg del dia (incloent-hi cuinar), que cada vegada són més populars remeis ràpids com els batuts. En els últims mesos han estat centenars les persones que s'han apuntat a la moda de sopar un batut de verdures per així solucionar el sopar d'una manera ràpida i, a més a més, ingerir tots (o almenys una part) els vegetals recomanats pels nutricionistes. Recorda que el fonamental d'aquest consell és que estiguis sa i en forma. En aquest sentit, segueix essent completament vàlida l'afirmació de què cal menjar, vulguem o no, cinc peces de fruita i verdura cada dia.

Si canvies el sopar per un batut de verdures, tindràs altres avantatges. La primera és que evitaràs menjar ultraprocessats a última hora del dia. Si ho fas, de fet, és una de les pitjors decisions que podries prendre. Ingerir menjar amb un extra de calories a última hora de la jornada quan te'n vas a dormir, pot alterar el son, el que també és negatiu per aconseguir l'objectiu de perdre pes.

Per fer aquest batut només necessites escollir una base (normalment aigua o llet) i posar-hi entre 100 i 200 grams de verdura, com per exemple col, enciam, julivert, cogombre o bleda i una fruita. El bo és que tots aquests vegetals es poden anar combinant sense problema.

Ho poses tot a la batedora i vas tastant el gust. Això sí, recorda que els batuts al final del dia són una solució per ingerir en poc temps moltes calories. Per aquest motiu, el millor que pots fer és ingerir el batut a poc a poc. A més a més, això tindrà un poder saciant major. De res serveix emplenar-te si la gana psicològica segueix allà i no et permet avançar.

Però compte, que encara hi ha més coses que pots fer si el que vols és perdre pes. Entre aquestes recomanacions hi ha sopar amb aigua (oblida la cervesa de la nit i la copa després de sopar), canviar els postres per una fruita (així soparàs inclús encara més sa i deixant de costat el tòpic completament falç que la fruita a la nit engreixa), i sopar aviat per després fer una passejada (d'uns 15 minuts) que t'ajudi a perdre pes sense esforç.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook