Ryanair obrirà sis noves rutes a partir d'abril a l'aeroport de Barcelona, on passarà a tenir tretze avions basats davant dels deu actuals amb l'objectiu de transportar 5,8 milions de passatgers al Prat el 2012, respecte dels 2,5 del 2010, després del tancament de Spanair. A més aposta per créixer a l'aeroport de Girona.

En concret, Ryanair volarà des del Prat a Alacant, Bilbao, Estocolm, Hamburg, Menorca i Munic (Memmingen) i incrementarà freqüències en sis trajectes més: Gran Canària (passa de sis freqüències a nou), Eivissa (de 14 a 21), Màlaga (de 21 a 28), Palma (de 21 a 35), Sevilla (de 21 a 28) i Tenerife (de sis a vuit).

Així, l'aerolínia irlandesa afegirà més de 190 vols setmanals al Prat, des d'on opera 39 rutes (16 domèstiques) i preveu sustentar 5.800 llocs de treball a Catalunya, on espera transportar nou milions de viatgers el 2012.

Respecte a la possibilitat de tornar a operar a l'aeroport de Lleida-Alguaire, el president de Ryanair, Michael O'Leary, va indicar que "no hi ha intenció" de tornar a les instal·lacions lleidatanes perquè la prioritat és créixer al Prat, Girona i Reus.

Recol·locacions

Pel que fa a la voluntat de recol·locar els treballadors de Spanair després del seu tancament d'operacions, va assenyalar que hi ha hagut contactes amb el cap de pilots de l'aerolínia catalana i que no hi ha una xifra exacta de treballadors que es vulguin recol·locar, tot i que va indicar que hi ha vacants als aeroports de Barcelona i Girona.

"Nosaltres oferim feina, qui la vulgui que l'agafi", va explicar O'Leary, i alhora es va oposar que la Generalitat participi activament en la recol·locació de passatgers per ser l'aerolínia irlandesa una empresa privada que marca les seves pròpies condicions.

Els pilots de Spanair haurien de passar un curs de quatre setmanes per poder treballar a Ryanair, ja que l'aerolínia irlandesa utilitza un Boeing 737, mentre que Spanair volava amb Airbus.

"La Generalitat va participar en la gestió de Spanair i mira quin embolic", va sostenir, i va qualificar el tancament d'operacions de l'aerolínia de Ferran Soriano de "tragèdia inevitable" a causa dels seus alts costos.

Ryanair no es planteja per ara volar des de Barcelona a Madrid, ja que el president de la companyia aèria irlandesa va considerar que aquest trajecte ja està ben cobert per altres aerolínies i també pel tren. Ryanair espera transportar enguany 38 milions de passatgers a Espanya, i ha obert una nova base d'operacions a Hongria, i estudia augmentar la seva flota si hi ha creixement.

500 vols més

L'aerolínia de baix cost Ryanair ha afegit en el seu dossier de vols a l'Estat espanyol fins a 500 vols setmanals addicionals en resposta al "buit" que ha deixat Spanair després de l'anunci del seu cessament d'operacions el passat 27 de gener.

Les 500 "freqüències extra" setmanals que la companyia irlandesa ha posat en funcionament en menys de dues setmanes corresponen al voltant d'uns 250 vols d'anada i 250 vols de tornada, a raó d'unes 36 freqüències diàries en cada sentit.

Concretament, el vicepresident de la companyia de baix cost, Michael Cawley, va anunciar en roda de premsa a Madrid que des de l'aeroport de Barajas s'estan operant "més de 130 freqüències setmanals extra", al mateix temps que va anunciar dues noves rutes des de la capital espanyola a Maó i Bilbao, que sortiran al mercat a un preu de a partir de 25 euros per trajecte.