L'Ajuntament de Figueres ha elaborat un projecte per urbanitzar catorze cruïlles de la zona de l'Eixample-Migdia per acabar amb diversos punts perillosos per als vianants i "millorar l'espai públic, afavorint els recorreguts a peu". El consitori figuerenc invertirà 580.000 euros en aquest nou projecte que preveu començar entre el gener i el febrer de l'any vinent i tenir enllestit a finals del mateix.

L'alcalde de Figueres, Santi Vila (CiU), va presentar ahir el pla d'urbanització de les cruïlles d'aquesta zona "residencial" de la ciutat, incidint en els objectius de "millorar l'accessibilitat al vianant" i, alhora, "garantir la seguretat" d'aquests en alguns dels punts amb més índex d'accidents a la ciutat. I és que, segons Vila, a la cruïlla entre Pere III i el ?carrer Sant Pau -un dels trams que s'intervindran- "hi ha entre 14 i 15 accidents l'any i això és molt". Un altre dels punts amb major sinistralitat és l'encreuament entre el carrer Clerch i Nicolau i el Sant Antoni, on també es realitzaran millores. "Hem dut a terme l'elaboració del pla amb l'ajut de la Guàrdia Urbana per determinar els punts més complicats", va explicar Vila. En total, l'àmbit d'actuació i serà de 2.123 metres quadrats en els quals els criteris d'intervenció seran diversos. El carrer Col·legi amb les seves interseccions amb el d'Olot, Vilafant, Santa Llogaia, Verge Maria, Sant Pau i les Escoles, serà el que tindrà un grau més elevat d'intervenció. El Sant Llàtzer, a la cruïlla amb el Sant Antoni, Bellcaire, Nostra Senyora de Lourdes, Esperança i Méndez Nuñez, serà el segon amb més protagonisme. A banda d'aquests, també s'intervindrà el González de Soto amb Santa Llogaia i Sant Pau. Des del consistori han anunciat tres formes per millorar l'accessibilitats d'aquests trams. Per una banda, l'ampliació de voreres mitjançant guals de vianants adaptats -1,20 metres d'amplada-. Per l'altra, construir plataformes de prioritat invertida, que eleven la calçada al nivell de les voreres, donant preferència al vianant i obligant els vehicles a reduir la velocitat i, finalment, perllongant el pla de la vorera i la seva pavimentació, obligant els vehicles a pujar-hi i baixar-hi mitjançant guals.