Figueres invertirÓ 580.000 euros a fer mÚs segures per als vianants 14 cru´lles

Algunes interseccions acumulen fins a una quinzena d'accidents de trÓnsit l'any

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto

FIGUERES | G.TUBERT
L'Ajuntament de Figueres ha elaborat un projecte per urbanitzar catorze cru´lles de la zona de l'Eixample-Migdia per acabar amb diversos punts perillosos per als vianants i "millorar l'espai p˙blic, afavorint els recorreguts a peu". El consitori figuerenc invertirÓ 580.000 euros en aquest nou projecte que preveu comenšar entre el gener i el febrer de l'any vinent i tenir enllestit a finals del mateix.
L'alcalde de Figueres, Santi Vila (CiU), va presentar ahir el pla d'urbanitzaciˇ de les cru´lles d'aquesta zona "residencial" de la ciutat, incidint en els objectius de "millorar l'accessibilitat al vianant" i, alhora, "garantir la seguretat" d'aquests en alguns dels punts amb mÚs Ýndex d'accidents a la ciutat. I Ús que, segons Vila, a la cru´lla entre Pere III i el ?carrer Sant Pau -un dels trams que s'intervindran- "hi ha entre 14 i 15 accidents l'any i aix˛ Ús molt". Un altre dels punts amb major sinistralitat Ús l'encreuament entre el carrer Clerch i Nicolau i el Sant Antoni, on tambÚ es realitzaran millores. "Hem dut a terme l'elaboraciˇ del pla amb l'ajut de la GuÓrdia Urbana per determinar els punts mÚs complicats", va explicar Vila. En total, l'Ómbit d'actuaciˇ i serÓ de 2.123 metres quadrats en els quals els criteris d'intervenciˇ seran diversos. El carrer ColĚlegi amb les seves interseccions amb el d'Olot, Vilafant, Santa Llogaia, Verge Maria, Sant Pau i les Escoles, serÓ el que tindrÓ un grau mÚs elevat d'intervenciˇ. El Sant LlÓtzer, a la cru´lla amb el Sant Antoni, Bellcaire, Nostra Senyora de Lourdes, Esperanša i MÚndez Nu˝ez, serÓ el segon amb mÚs protagonisme. A banda d'aquests, tambÚ s'intervindrÓ el Gonzßlez de Soto amb Santa Llogaia i Sant Pau. Des del consistori han anunciat tres formes per millorar l'accessibilitats d'aquests trams. Per una banda, l'ampliaciˇ de voreres mitjanšant guals de vianants adaptats -1,20 metres d'amplada-. Per l'altra, construir plataformes de prioritat invertida, que eleven la calšada al nivell de les voreres, donant preferŔncia al vianant i obligant els vehicles a reduir la velocitat i, finalment, perllongant el pla de la vorera i la seva pavimentaciˇ, obligant els vehicles a pujar-hi i baixar-hi mitjanšant guals.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | El Boletín  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas