El Consell de Treball Econòmic i Social de Catalunya (Ctesc) ha defensat la idea que la línia ferroviària que va fins a Ripoll i Puigcerdà es desdobli i que es produeixi un augment de la freqüència i capacitat dels trens d'aquesta línia.

Aquestes demandes són les que va explicar ahir el consell en el dictamen sobre el projecte del Pla de transport de viatgers de Catalunya 2008-2012 que prepara la Generalitat.

Segons Ctesc, cal adequar el tram ferroviari entre Manresa (Barcelona) i Lleida, a més d'acabar amb els col·lapses a les comarques del Bages i el Berguedà (Barcelona). Va advocar per millorar la mobilitat dels nuclis urbans amb zones industrials, centres d'oci i aeroports, mitjançant estacions ferroviàries. També va reclamar crear nous títols de transport públic multiviatge, més econòmics i homogenis per a tot Catalunya per incentivar l'ús del transport públic i fidelitzar els usuaris, així com integrar més serveis ferroviaris de Renfe.

Per Ctesc el Pla hauria d'incorporar una "finestreta única" perquè els usuaris puguin realitzar les seves queixes i gestions. Aquest organisme hauria de tenir dotació suficient per portar a terme els procediments i donar resposta a les peticions ciutadanes.

Va considerar positiu l'augment de transport públic en els centres de treball, com polígons industrials, perquè "pot representar una reducció de l'accidentalitat laboral, tenint en compte que un alt nombre d'accidents laborals són in itinere".