La titular d'aquest departament, Carme Capdevila, ha presentat avui a Santa Coloma de Farners (Selva) el balanç d'aquest programa en aquesta província, que és positiu ja que la majoria dels alumnes (97,7%) l'han superat.

L'objectiu de Profit és oferir formació específica sobre atenció al client i servei d'hostaleria i facilitar els recursos lingüístics bàsics per comunicar-se en català.

A Catalunya s'han celebrat 70 cursos i concretament a Girona nou des de començament d'any, tot i que estan previstos set més abans que finalitzi el 2008. La valoració dels alumnes és d'un 9,1 en una escala de l'1 al 10.

Els alumnes que han superat el curs reben un certificat de la Secretària de Comerç i Turisme, mitjançant el qual poden acreditar habilitats sobre tècniques de muntatge i preparació en hostaleria, tècniques de servei bàsic, habilitats comunicatives (saludar en català i entendre les queixes dels clients) i dominar els continguts de la carta.