Els dos vigilants de seguretat que estaven de servei al primer tren del matí que, dimarts de la setmana passada, circulava de Figueres a Barcelona neguen l'acusació de l'usuari que es va queixar a Renfe perquè el seu personal va fer esperar el comboi per anar a buscar cafè. Aquests treballadors, Antonio Curto i M. Carmen Blaya, asseguren que l'encarregada de l'estació els esperava amb la safata dels cafès a la boca de les escales del pas soterrat que travessa les vies.

Els fets es van produir al tren que va sortir de Figueres a les 5.57 minuts, i un usuari que viatjava al primer vagó es va adreçar per correu electrònic al gerent del sector nord-est de la companyia ferroviària, Miguel Pérez, i al cap de mercat de l'àrea nord, Emilio González, per queixar-se del comportament del vigilant de seguretat, l'interventor i el conductor d'aquell comboi. Al seu correu, aquella persona demanava als responsables de l'empresa que adoptessin les mesures que consideressin oportunes i depuressin responsabilitats perquè -d'acord amb el seu testimoni- havien mantingut el tren aturat mentre anaven a buscar cafè per a tots, i una acompanyant, a l'estació de Flaçà.

Trucada prèvia

Antonio Curto explica que, efectivament, no van poder prendre cafè a Figueres i ho van fer a Flaçà, però la seva versió difereix de la del viatger aclarint que en cap moment van creuar l'andana per anar fins al bar de l'estació. El vigilant informa que van telefonar abans i que l'encarregada de la instal·lació de Flaçà els esperava amb les begudes a punt. D'acord amb la seva explicació, va baixar, com a molt, un parell d'esgraons de les escales que porten al pas soterrat i en cap cas van provocar un retard al tren. El treballador va afegir que sí van descendir fins a l'andana, tal com requereix la seva feina, per controlar i comprovar que tot estava correcte. "La meva feina és custodiar el tren i intentem ajudar el màxim que podem als viatgers, estem per solucionar problemes", remarca.