Les obres de l'Eix Transversal (C25) en el tram que va des de Vic fins a Vilobí d'Onyar s'estan desenvolupament a tot ritme per tal de rellançar aquesta ampliació de la qual només s'havien fet treballs corresponents a la reposició dels serveis afectats (línies elèctriques, canonades de gas, etc.) a la zona d'Espinelves i Santa Coloma de Farners la tardor passada.

De fet ahir ja es podia veure com a l'alçada del tram de via que pertany a Santa Coloma, treballadors estastassaven els arbres i netejaven els marges que limiten a la carreterra per poder executar el desdoblament d'aquesta via tan transitada que uneix Cervera amb Girona.

I és que aquest estiu és quan el Departamet de Política Territorial i Obres Públiques va assegurar que faria més palès el desenvolupament de les obres al tram gironí i a la resta de zones catalanes també se'ls ha donat un impuls defintiu desencallant-ne la majoria de trams, que han patit endarreriments per problemes de finançament de l'adjudicatària.

El desdoblament de l'Eix Transversal al tram gironí és de 55 quilòmetres i degut a la seva orografia és el més complicat, perquè passa per l'àrea del Montseny, on hi ha túnels i boscos protegits. Per tot això, aquest tram tindrà 21 viaductes, 12 túnels i 14 enllaços.

La urgència del desenvolupament es deu a què aquesta via es va inaugurar el 1997 i de seguida es va registrar una alta ocupació (entre 8.000 i 17.000 vehicles diaris), la qual cosa va fer que de seguida quedés petit.