El cap de llista de CiU per Girona, Santi Vila, va assistir juntament amb l'acalde de Lloret de Mar i també candidat al Palrament, Xavier Crespo, a la trobada amb empresaris del sector turístic per explicar les propostes de CiU en aquesta matèria. Vila va explicar els cinc compromisos que recull el programa. En primer lloc, la fiscalitat "en tant que l'administració ha de ser amiga de l'emprenedor i de les empreses"; com també no augmentar els impostos; no introduir cap taxa nova o incloure l'IVA superreduït per a algunes activitats de l'àmbit turístic.

En segon lloc, treballar per fer un país en xarxa i que les infraestructures estiguin al servei del territori. En aquest sentit, Vila destacar la necessitat de tenir les infraestructures de major nivell i que estiguin en mans catalanes per "poder prendre les decisions des del territori i poder definir estratègies de promoció i de millora en la qualitat de serveis". En tercer lloc, la formació: "Es tracta de posar el focus en la qualificació professional que és el que ens pot fer diferents dels altres territoris". I per últim treballar en les polítiques de l'ambient i el context que fan possible que l'activitat turística tingui un valor afegit: espais verds, ciutats amb valors culturals, entre d'altres.

Buscar el retorn ràpid

L'alcalde de Lloret de Mar, Xavier Crespo, va destacar la importància de prioritzar les infraestructures en els llocs on el retorn econòmic sigui més ràpid i eficient i, en aquest sentit, va citar a tall d'exemple la comarca de la Selva Marítima, on "les infraestructures, que estan endarrerides, realment tindran un retorn que serà molt important en l'economia global de Catalunya i que, quan estiguin realitzades, beneficiaran molt més la industria turística de les comarques gironines".

Vila va dir ahir que "si l'aeroport de Girona ha de ser més competitiu, això passa per la reducció de taxes i ens trobem, per sorpresa de tots, que les peticions no han estat escoltades i, per tant, l'aeroport torna a ser castigat en benefici dels operadors que treballaran a l'aeroport de Barcelona".

Per a Vila, el plantejament que ha fet AENA com el govern de l'Estat és "de no fer cas dels intents del territori de minoritzar el cost de les taxes i això posa en risc no només la presència de Ryanair sinó el futur de l'aeroport de Girona". A tall d'exemple, Santi Vila va assenyalar que amb les taxes que es plantegen aterrar a l'aeroport de Girona serà més car que fer-ho a l'aeroport de Reus. Un tema que en els propers anys, segons el seu parer, presidirà la reflexió en matèria de promoció econòmica i turística a Girona. Amb tot, el candidat valora "molt negativament aquest increment de taxes per a l'aeroport i lamentem la nul·la capacitat d'influència sobre aquest tipus de decisions". I, de la mateixa manera, es ratifiquen "en la urgència i necessitat que els aeroports siguin gestionats des de l'administració catalana, amb l'administració del territori i els sectors empresarials del territori".