Aena mantindrà els primitius aparcaments-mecano per plantes que va construir fa uns anys, quan es va veure la necessitat de comptar amb estacionaments definitius i còmodes per als passatgers a prop de la terminal, en augmentar el volum de moviments a l'aeroport amb l'arribada de Ryanair. Aquests aparcaments ja havien anat quedant en desús a causa de la construcció dels nous edificis, davant mateix de la terminal.

Segons fonts del gabinet d'informació d'Aena, "quan es posi en marxa la segona fase de l'aparcament P2, mòdul nord, que es troba davant de la terminal, els aparcaments P1 restaran tancats, mentre la capacitat de l'aparcament P2 sigui suficient per absorbir la demanda per poder aparcar a l'aeroport".

Les mateixes fons d'Aena van assenyalar que, en el moment en que sigui necessari, "s'obriran els aparcaments P1A i P1B, cosa que podria passar a l'estiu o en èpoques de molta afluència com Setmana Santa".

Moviment de terres

Aena va iniciar el moviment de terres previ a la construcció del nou aparcament, que aviat s'obrirà, amb capacitat de 1.500 vehicles, al mes de juny de l'any 2009. Aquest nou estacionament es troba també davant mateix de la terminal de l'aeroport de Girona i al costat del que ja hi havia i que es va obrir fa un any i escaig. L'equipament ja és el cinquè que es posarà en marxa a les instal·lacions gironines per poder acollir el pàrquing de cotxes, després que s'instal·lés a Girona la companyia de baix cost Ryanair, que ha estat el detonant del massiu creixement de les instal·lacions. El sisè aparcament està tot dedicat a places per als empleats i companyies de lloguer.

La construcció d'aquest nou aparcament forma part del pla director de les instal·lacions aeroportuàries. Pel que ha pogut saber Diari de Girona, tindrà sis nivells, dels quals dues plantes estaran soterrades. La seva capacitat serà de 1.500 places que sumades a les 2. 000 que ja estan construides de l'edifici bessó del costat sumen un total de 3.500 places, situades al costat mateix del bloc tècnic, inaugurat durant l'any 2008 i que allotja els serveis principals de les instal·lacions gironines.

Amb la posda en marxa d'aquest nou estacionament de vehicles per plantes -les obres sembla ser que han durat poc més d'un any-, ja són quatre els edificis destinats a aquesta finalitat, amb una xifra que superarà les 5.500 places. Per a l'any 2011, segons el Pla Director de l'aeroport gironí, les instal·lacions de Vilobí d'Onyar han de comptar amb 6.000 places.

Dels tres aparcaments que hi ha actualment al costat mateix de la terminal aeroportuària, dos són pàrquings públics i un tercer éstà destinat únicament al empleats d'Aena per una banda i a les companyies de lloguer de vehicles, per l'altra. A banda d'això a prop de l'aeroport de Girona hi ha dos aparcaments privats més.