El Centre de Control de Trànsit de Lloret es posarà en marxa aquest divendres, així ho va confirmar el regidor de Mobilitat, Ignasi Riera. El sistema, que estarà gestionat i centralitzat a les dependències de la policia local, permetrà generar les anomenades "onades verdes" als semàfors, és a dir, que un vehicle els pugui trobar tots verds en un mateix carrer. A més, en cas d'incidència des del centre de control es podrà enviar informació en temps real als cartells digitals per alertar els conductors i oferir-los alternatives per evitar els embussos. El Centre també gestionarà els accessos a l'Illa de Vianants, que s'han dotat de pilones mòbils i lectors de matrícules. Totes les mesures formen part del Pla de Mobilitat de l'Ajuntament.

El Centre de Control, doncs, gestionarà tots els semàfors de Lloret -que són 22- i permetrà garantir la fluïdesa al municipi. Es tindran en compte, per exemple, les sortides dels nens de les escoles o els horaris a l'hora de programar els semàfors. A més, s'eliminaran els polsadors per a vianants, perquè tallarien les "onades verdes", que està previst fer bàsicament a l'avinguda de Blanes. Per fer-ho, l'Ajuntament ha anat recollint informació sobre el trànsit -a l'estiu i a l'hivern- amb un dispositiu instal·lat a la carretera que comptabilitza el nombre de cotxes que hi passen per poder dissenyar tota la mobilitat a partir d'aquest mes d'abril. Segons el regidor de Mobilitat, l'estudi del trànsit ha revelat algunes sorpreses sobre la mobilitat a la localitat. Per exemple, que hi ha un 30% més de circulació en direcció a Blanes que cap a Tossa a l'avinguda que porta el nom de les dues poblacions. I l'altre element curiós és que no hi ha una gran diferència en el volum de trànsit entre l'estiu i l'hivern, només d'un 20%, segons Riera.

A banda de tota la informació recollida i que ha permès dissenyar les estratègies a seguir, l'Ajuntament instal·larà en els propers dies diverses càmeres de vigilància als carrers de la localitat, que ajudaran a controlar el trànsit obtenint informació en directe. Des de les dependències de la policia, doncs, s'estaran controlant totes les càmeres i en el cas que es produeixi qualsevol incidència es podran dissenyar solucions i, sobretot, enviar informació als conductors a través dels panells digitals que s'han instal·lat a diversos punts de Lloret. "El sistema recull molta informació per dissenyar estratègies i solucions", va afirmar Riera.

Els cartells són bàsicament de dos tipus. Uns donen informació en temps real de l'estat dels aparcaments per tal que els conductors puguin saber si hi ha lloc o no abans d'arribar-hi. Aquests panells estan en diferents idiomes: català, castellà, anglès i francès. L'altre tipus de cartells són informatius. A la pantalla sortiran promocions turístiques o esdeveniments de la vila. I és on hi haurà les informacions en cas d'incidència, enviades per la policia, que tallaran el que estigui apareixent en aquell moment a la pantalla.

Amb el nou Centre de trànsit també es modificarà el sistema d'accés a l'Illa de Vianants de la localitat. Fins ara es feia amb unes pilones fixes i sempre es trobava tancat, excepte durant la càrrega i descàrrega. A partir d'ara hi haurà pilones mòbils, que ja estan instal·lades, i lectors de matrícules, que també es controlarà des de les dependències de la policia. Així, els veïns de l'Illa podran donar les ?seves dades i entrar quan ho necessitin. Es podran donar permisos ?especials per a familiars i els hotels també podran utilitzar el sistema. Els cossos d'emergència tindran via lliure. A l'abril es començarà a implantar el sistema al carrer Sant Pere i a partir de llavors s'anirà estenent a la resta de carrers de l'Illa. Un cop dins l'illa, el ?sistema sempre deixarà sortir sense lector. A l'apropar el cotxe baixaran.

Riera va destacar que la importància de tot el sistema és que "s'hagi instal·lat en una població mitjana, d'uns 40.000 habitants, i turística".