La Generalitat no pensa presentar cap més oferta a Ryanair que la que ja va rebutjar la companyia fa dues setmanes, i per tant dóna pràcticament per fet que l'aerolínia irlandesa abandonarà l'aeroport de Girona, tal com ha fet amb el de Reus. El Govern català es limitarà així a vigilar que Ryanair compleixi el contracte que té en vigor amb Girona, que l'obliga a mantenir-hi la base i els avions fins a finals d'aquest any. Després, Déu dirà.

El secretari de Territori i Mobilitat del Govern, Damià Calvet, va declarar ahir a Ràdio Girona que el seu departament està simplement a l'espera d'una resposta a l'oferta que se li va fer a Ryanair de 7,5 milions d'euros anuals, més rebaixa en les taxes més la cessió d'uns ?terrenys a la zona de l'aeroport, si transportava 4 milions de passatgers anuals. Calvet va remarcar que aquesta era la darrera oferta que podia fer el Govern, i que la contraoferta realitzada per la companyia (15 milions d'euros per 3 milions de passatgers) era una postura tan allunyada que no veia una solució al conflicte.

El director general de transports Ricard Font -gironí a la fi- es va mostrar més tard menys taxatiu en conversa amb Diari de Girona, afegint un "de moment" a l'expressió "darrera oferta", però deixant ben clar que els 15 milions anuals que demana Ryanair "no és una proposta assumible".

Amb aquests pressupòsits, difícilment Ryanair continuarà a Girona a partir de finals d'aquest any. De fet, el mateix Damià Calvet va explicar que la tasca del Govern serà ara -ja que no pensa presentar cap més oferta- estar atent que Ryanair compleixi el contracte amb Girona i mantingui els seus vols i avions fins a final d'any.

Ryanair creix a Catalunya

De fet, el Govern català no ha d'estar gaire preocupat pels efectes del conflicte amb Ryanair, almenys des del punt de vista de Catalunya en general, ja que mentre els aeroports de Reus i Girona van perdent passatgers, l'increment d'operacions de Ryanair al Prat fa que el trànsit s'incrementi al total de Catalunya. Tal com explicava ahir el diari Expansión, és només una aparença errònia que Ryanair s'estigui retirant de Catalunya per les seves males relacions amb el govern, ja que les estadístiques demostren que la companyia irlandesa ha crescut aquest any un 30,8% en aquesta comunitat autònoma respecte a l'any anterior. O sigui que qui perd és Reus i Girona, però no Catalunya en general, que guanya.

D'altra banda, el mateix Expansión esmentava fonts del sector aeronàutic per assegurar que Ryanair pretén encara ampliar l'oferta a Barcelona, per més que ho negui. Segons aquestes fonts, l'aerolínia pretén augmentar a 14 el nombre d'avions per operar des del Prat. L'únic que es desconeix és si l'objectiu és ampliar el ventall de destinacions que ofereix o incrementar el nombre de freqüències. Sigui el que sigui, segur que significarà més retallades a l'aeroport de Girona.