Ryanair va assegurar ahir que manté una relació "cordial" amb la Generalitat, tot i haver trencat els acords signats per operar als aeroports de Girona i Reus, i que continua amb les negociacions amb "l'esperança" de resoldre les seves diferències.

El portaveu de Ryanair, Stephen McNamara, explicava que la companyia aèria ha rebutjat l'última oferta del Govern perquè continués operant a Girona perquè, segons ell, era la mateixa que la Generalitat havia declinat al gener. "Les circumstàncies del mercat han canviat i la Generalitat està intentant tornar al primer acord que, desafortunadament, no podem acceptar en el context actual", va assegurar Mcnamara.

La proposta del Govern consisteix a oferir a la companyia 7,5 milions d'euros per dos milions de passatgers d'arribada, que equival a uns quatre milions de passatgers en realitat, i quatre milions d'euros més com a contraprestació per les taxes aeroportuàries.

La intenció de la Generalitat és aconseguir l'arrelament de la companyia de baix cost perquè no abandoni Girona, i per aquesta raó li ofereix una sèrie d'avantatges: dret de superfície per a la cessió d'uns terrenys per gestionar un hotel, un centre de formació de tripulants de cabina i la construcció d'un hangar a l'aeroport.

Expectatives a Barcelona

L'aerolínia irlandesa té actualment nou avions a l'aeroport de Barcelona, des d'on operen 26 rutes, i se situa com la tercera companyia aèria del Prat, malgrat que la intenció de Ryanair és "pujar fins a la segona posició o fins i tot ser-ne la primera aerolínia".

En aquest sentit, Mcnamara va assegurar que l'índex d'ocupació de les seves rutes des del Prat és molt alt i que en els mesos vinents s'estudiarà una estratègia d'expan?sió, ja que si el creixement continua l'objectiu és tenir 20 avions a l'aeroport ubicat a Barcelona.

Retorn a Lleida-Alguaire

D'altra banda, Mcnamara també va obrir la porta perquè Ryanair pugui tornar a operar des de l'aeroport de Lleida-Alguaire. Així, el portaveu de la companyia irlandesa va confirmar que "existeixen totes les possibilitats de tornar a operar a Lleida, però els detalls de les negociacions són confidencials".

Tanmateix, McNamara tampoc va voler revelar els punts de fricció existents en les converses amb la Generalitat de Catalunya pel que fa a les operacions existents a les instal·lacions aeroportuàries ubicades a les localitats de Vilobí d'Onyar i Reus.