Les obres de la N-II en el tram entre Caldes de Malavella i Sils es reprendran gairebé coincidint amb les eleccions del 20 de novembre. El calendari de licitació s'està complint i el proper 17 d'octubre se sabrà quines empreses opten a desdoblar aquest sector. El diputat al Congrés Àlex Sáez (PSC) va anunciar ahir que a finals d'octubre hi haurà la proposta definitiva i que l'adjudicació sortirà publicada al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) al llarg del novembre. Sáez, però, va lamentar que el tram entre Sils i Maçanet no s'hagi pogut incloure als pressupostos de l'any vinent i que quedarà pendent del nou govern.

El Ministeri de Foment preveu que les obres de desdoblament puguin estar acabades a mitjans del 2013. Un cop es reprenguin els treballs, el termini d'execució de l'obra serà de vint mesos.

Aquest tram de la futura A-2, de 6,6 quilòmetres, fa més de dos anys que està aturat. Les màquines hi van deixar de treballar el juny del 2009, després que l'empresa que executava l'obra fes fallida. El ?diputat del PSC al Congrés Àlex Sáez va recordar que "en aquest tram també hi ha hagut mala sort perquè l'empresa va fer fallida. Es va intentar que alguna altra UTE assumís les obres i no es va poder".

Les estructures a mig fer, les terres remogudes i ?l'aban?donament són el retrat que ?dibuixa la carretera. La inseguretat s'ha convertit en un element clau. Han estat nombroses les crítiques cap al govern de l'Estat i les protestes per part d'alcaldes afectats i pel Consell Comarcal de la Selva. Aquesta administració supramunicipal ha organitzat protestes a la mateixa carretera i fins i tot s'ha plantejat portar l'Estat als tribunals tenint en compte l'elevat nombre d'accidents produïts.

L'obra que s'adjudicarà tindrà un pressupost de licitació de 38.952.705,5 euros. L'empresa ?adjudicatària, a més de ?desdoblar l'actual via, també l'haurà de ?deixar preparada per a una futura ?ampliació a tres carrils, segons va destacar el Ministeri de Foment.

Quan s'hagi acabat l'obra, la nova A-2 en aquest tram tindrà dues calçades de set metres d'amplada cadascuna. Els treballs també inclouen els enllaços de les Mallorquines, amb la carretera GI-555, i el de Caldes amb la GI-673. Foment també inclou en el concurs l'aplicació de mesures d'impacte ambiental, la disposició de la senyalització, abalisament, pals de socors i la nova il·luminació de la variant.

El tram entre Caldes de Malavella i Sils de la N-II és només una pota dels greuges que arrossega aquesta carretera al sud de la demarcació. Les altres dues són el Sils-Maçanet, on l'obra també està aturada des de fa un any i mig, i el Maçanet-Tordera. Per a aquests dos trams encara no hi ha una data marcada per tirar endavant el projecte.