Passejar pel centre de Blanes des de divendres és un constant anar i venir de gent pels carrers. Uns s'aturen davant les botigues, d'altres prenen un menú a les terrasses dels restaurants o s'aturen i participen en diferents activitats al carrer. I és que des de divendres, milers de persones omplen el centre de la vila i participen en l'acció "Blanes 12" que busca promocionar turísticament i culturalment la població i on finalment hi participen 185 empreses dels sectors d'allotjament, restauració, comerç i oferta complementària.

El dia d'ahir, a banda dels descomptes en els allotjaments i restaurants, que ofereixen menús a 12 euros i places també al mateix preu, es va centrar en activitats al carrer de tot tipus: des d'una fira d'artesania al passeig de la Mestrança, visites guiades a les Caves Monferrant o a la zona marítima; una cercavil·la pel centre del poble, concerts de l'escola de música Santa Maria de Blanes; exposicions i també una fira de fotografia al carrer. Un seguit d'activitats que s'allarguen fins avui diumenge, quan es farà una nova edició d'estores de flors a la zona del barri del Raval, entre d'altres.

Però el tret de sortida d'aquesta acció el va donar divendres la "shopping night" que des tots els sectors implicats es qualifica "d'èxit rotund". I és que els carrers de Blanes es van omplir de milers de persones -blanencs i visitants- que aprofitaven els descomptes i les promocions comercials per sortir a comprar mentre, paral·lelament, molts bars i cafeteries van treure taules i cadires al carrer per amenitzar la nit amb música, classes de salsa i altres entreteniments. La nit es va tancar amb el sorteig de 12 paquets amb productes diversos que es va fer novament jugant amb el número 12 a les 12 hores i 12 minuts.

Pensions i hotels, al complet

L'acció promocional "Blanes 12" està coorganitzada i coordinada a través de l'Àrea de Promoció de la Ciutat de l'Ajuntament de Blanes, conjuntament amb l'Associació de Botiguers de Blanes Centre (ABBC), l'Associació d'Hostaleria i el suport d'empreses i entitats culturals i juvenils així com de diferents àrees del consistori.

En un primer moment de valoració des de l'àmbit dels establiments, el president de l'Associació d'Hostaleria de Blanes, Enric Portas, va anunciar que "els vuit hotels i tres pensions que participen s'han pogut omplir al 100 per cent, mentre que, per contra, als càmpings i apartaments la demanda ha estat inferior". El president de l'ABBC, Lluís Pascual, per la seva banda va destacar la suma d'esforços que hi ha hagut en l'organització de l'acció. Des de l'Ajuntament, la regidora de Promoció de la Ciutat, Lourdes Fàbrega, va valorar el primer dia d'èxit i va destacar "molta gent al carrer, tant blanencs com visitants, gaudint de les botigues obertes, però també de tota l'oferta gastronòmica i de totes les activitats".

Reunió per valorar el resultat

Respecte a la possibilitat que es pugui tornar a repetir l'experiència, els principals sectors implicats coincideixen a valorar que és una qüestió molt a tenir en compte. En aquest sentit, la setmana vinent hi haurà una reunió per fer valoracions. La regidora de Promoció de la Ciutat va dir però que és un esdeveniment "excepcional que deu part de l'èxit precisament a aquesta excepcionalitat. Si es convertís en massa freqüent, podria caure en una rutina que contrarestaria l'èxit del moment".

activitats familiars i carrers plens de gent Gent passejant ahir a la tarda pel carrer Ample i aprofitant-se de les ofertes de la promoció.Un concert ofert per la Bandeta de l'Escola de Música de l'escola Santa Maria.El passeig de la Mestrança es va omplir d'artesans.