El Ministeri de Foment ha establert els serveis mínims corresponents a la convocatòria de vaga en el sector del transport ferroviari per a demà, que afectarà el funcionament de Renfe, Adif i Feve, i que asseguren el 75% dels serveis dels trens AVE i de llarga distància.

Segons va informar el Ministeri, en el cas de Renfe, a més d'haver-se fixat uns serveis mínims del 75% en l'AVE i la llarga distància, s'ha decretat que en els trens interurbans, el percentatge arribi a un 67% . Rodalies Madrid circularà amb el 60% dels trens en hora punta, mentre que per a la resta d'horaris serà d'un 42%, i en els altres nuclis urbans, el percentatge establert és el d'un 58% en hora punta i del 40% a la resta, segons els serveis establerts.

Segona va indicar Adif, el Govern central ha determinat el personal necessari que asseguri els serveis mínims de Renfe Operadora i que garanteixi les activitats d'informació i venda de bitllets i ha situat el percentatge del personal de serveis mínims en el 18,5%, mentre que en el cas de Feve, els serveis essencials acordats seran del 27,16% de mitjana.

Foment va recordar que aquests serveis mínims tenen com a objectiu compatibilitzar l'interès general dels ciutadans i, en particular, les seves necessitats de mobilitat, amb el dret de vaga d'aquest col·lectiu de treballadors.

El passat 16 de juliol, els sindicats amb representació a Renfe, Adif i Feve van convocar una vaga de 24 hores per protestar contra la liberalització ferroviària anunciada pel Govern així com per les retallades que durà a terme, entre els quals destaca l'eliminació de la paga extraordinària o la reducció dels dies de conveni.

Dimecres passat, els sindicats del sector ferroviari anunciar que, després de reunir-se amb la ministra de Foment, Ana Pastor, mantenien la vaga convocada. En un comunicat conjunt, CCOO, UGT, Semaf, CGT, Sindicat de Circulació Ferroviari i Sindicat Ferroviari van matisar ahir que estaven disposats a negociar "amb la premissa de no aplicar el Reial Decret Llei 22/2012", que contempla mesures per a la liberalització ferroviària i per a la racionalització del sector.