L'aerolínia irlandesa Ryanair posarà en funcionament deu noves rutes a Girona l´any vinent, set de les quals no havien estat mai operatives des d´aquest aeroport. S´oferiran per primera vegada vols a Jönköping i Kalmar (Suècia), Tampere i Lappeenranta (Finlàndia), Groningen (Holanda), Pafos (Xipre) i Trieste (Itàlia). Les altres tres que ja s´havien ofert des de Girona i es reincorporen a l´oferta són Hamburg-Lübeck (Alemanya), Katowice (Polònia) i Oslo (Noruega). Ho va anunciar ahir Luis Fernández-Mellado, responsable a l´Estat espanyol de la companyia, qui també va admetre que Ryanair es quedarà aquest any i el que ve per sota dels tres milions de passatgers anuals que s'havia compromès a transportar a l'aeroport de Girona en l'acord signat amb la Generalitat i institucions de la província.

L'estiu que ve -en el benentès que aeronàuticament la campanya estiuenca comença l´abril-, Girona comptarà amb 61 rutes, entre les quals destaquen com a novetat la de l'aeroport finlandès de Lappeeranta, que s'espera que atregui turistes de la veïna Rússia interessats a viatjar a la Costa Brava. Segons va explicar Mellado, «aquest aeroport finlandès es troba relativament a prop de Sant Petersburg, i ja l'hem connectat amb destins com Düsseldorf i Milà». «L'experiència ens diu que el 60% del trànsit que passa per Lappeenranta són gent que viu a Rússia«, va afegir.

Una altra interessant novetat és el vol a Pafos, ja que per primera vegada es podrà volar a Xipre des de Girona. Durant la temporada d'estiu d'aquest any, que s'ha tancat a finals d'octubre, Ryanair operava 58 rutes des de Girona. L´any vinent, les 61 rutes suposaran uns 450 vols per setmana.

Que la incorporació de deu noves rutes suposi només un augment de tres respecte a l´estiu de 2012 s´explica perquè se´n deixaran de fer set. Luis Fernández-Mellado, qui va explicar que se substituiran connexions que resultaven poc atractives econòmicament per nous destins, no va concretar quins vols de l´estiu passat deixarà de realitzar Ryanair. Sí que va confirmar que Girona mantindrà el 2013 com a úniques rutes domèstiques les de Palma de Mallorca i Eivissa i seguirà amb vuit avions de Ryanair instal·lats a Girona com a base.

No es preveu penalització

El director general de Transport i Mobilitat, Ricard Font, va declarar ahir a Diari de Girona que el fet de no arribar als 3 milions previstos de passatgers no suposarà cap canvi en les relacions entre Generalitat i Ryanair, descartant per tant possibles penalitzacions. Font va ressaltar que l´acord amb Ryanair és flexible i que es tenen en compte els moments de crisi econòmica, així com que l´aerolìnia opti per destinacions especialment interessants per a Catalunya, com els països nòrdics i el mercat rus.