Aena posarà en marxa un pla per captar usuaris francesos per a l'aeroport del Prat, aprofitant la connexió en TAV entre Barcelona i la frontera. Un pla que no tindrà una "versió gironina", en considerar Aena que l'aeroport de Girona, perla seva proximitat a la frontera, ja té bona part del seu mercat al sud de França. En aquest sentit, fonts d'Aena van destacar ahir que sempre s'ha tingut en compte el mercat francès a l'hora de promocionar l'aeroport de Girona, i que "prova d'això és que va ser un dels primers aeroports de l'estat, si no el primer, de tenir la versió en llengua francesa de la seva web". Tanmateix, des d'Aena van ressaltar que la nova línia d'alta velocitat segurament potenciarà l'ús de l'aeroport de Girona entre els ciutadans francesos.

Aena va indicar ahir que vol aprofitar la posada en marxa del TAV entre Barcelona i França, que estarà operatiu l'abril, per captar nous passatgers del sud del país veí, per la qual cosa, juntament amb el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries, explorarà les oportunitats de la nova connexió.

La directora del Prat, Sonia Corrochano, va explicar ahir que la connexió en TAV entre Barcelona i França és una "oportunitat" per captar més passatgers del sud del país perquè vinguin a Barcelona a agafar l'avió en lloc d'anar-se'n a París o a un altre aeroport francès.

Aena forma part del Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA), en el qual també participen la Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona i la Cambra de Comerç de la ciutat, que té entre els seus principals objectius augmentar la connectivitat del Prat i aconseguir nous enllaços intercontinentals. Entre els aspectes que es podran estudiar hi ha facilitar la facturació de les maletes a les estacions, una cosa similar al que es fa en el Port de Barcelona, on molts creueristes facturen la seva maleta per als seus vols al Prat, o posar a la venda bitllets combinats d'AVE i autocar que connectin amb l'aeroport. Aquesta idea s'emmarca a la feina per millorar la connectivitat del Prat i fer-lo més atractiu per als passatgers que vénen a connectar amb altres vols.

En principi no hi ha res de tot això previst a Girona, pel fe que Aena ja el considera un aeroport que es nodreix àmpliament de clients francesos. A banda d'aquest fet, Girona no té Comitè de Desenvolupament de ruetes Aèries, que és qui ha impulsat el pla Barcelona.

Un altre dels projectes que l'esmentat Comitè impulsa pel Prat és el camp de golf que tindrà l'aeroport, dirigit als qui facin escala a Barcelona. Pròximament, Aena traurà a concurs la gestió d'aquest camp de golf de nou forats perquè comenci a funcionar el 2014. Barcelona serà així l'únic aeroport del món a disposar d'aquest tipus d'instal·lació, juntament amb l'aeroport de Dubai, que té un camp de golf de sorra.

El Prat és un aeroport que continua creixent i que, malgrat la crisi i a la caiguda del trànsit estatal (9,6 %), el 2012, va transportar a 35,1 milions de passatgers, un 2,2 % més que l'any anterior. L'aeroport de Girona, en canvi, va acabar l'any 2012 amb xifres pijors a 2011, tot i que els darrers mesos està mostrant signes de recuperació.