Territori i Sostenibilitat invertirà 1,5 MEUR a la «carretera de la vergonya» per fer-la més segura

Vila promet a alcaldes i veïns que la millora en profunditat d'aquesta via serà el primer projecte que faran a la demarcació quan disposin de diners

 20:48  
El conseller Santi Vila reunit amb membres de la Plataforma Carretera de la Vergonya i empresaris de la zona.
El conseller Santi Vila reunit amb membres de la Plataforma Carretera de la Vergonya i empresaris de la zona. ACN
 MULTIMÈDIA

GIRONA / ACN/TANIA TAPIA El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha anunciat que invertiran properament 1,5 MEUR a la 'carretera de la vergonya' com a mesura urgent per millorar-ne la seguretat. Vila reconeix que no hi ha diners per executar el projecte de millora de la carretera però s'ha compromès davant d'alcaldes i membres de la Plataforma de la Carretera de la Vergonya que aquesta serà la primera obra que es farà a la demarcació quan la situació econòmica millori. Segons Vila, totes les parts implicades han consensuat que el tram que presenta més perillositat és el de Bescanó a Anglès i, per tant, el Govern començaria les obres per aquest punt. Els veïns estan satisfets perquè veuen "un futur".

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, s'ha reunit aquesta tarda amb els alcaldes dels pobles pel quals transcorre la N-141e, més coneguda com 'la carretera de la vergonya' i també amb empresaris i membres de la Plataforma Carretera de la Vergonya. Després de l'accident mortal de fa dues setmanes, els veïns es van tornar a manifestar per demanar millores en una carretera que fa anys que espera que l'administració passi dels projectes a les obres.

Després de la trobada, el conseller ha anunciat que invertiran properament 1,5 MEUR en l'execució de treballs de caràcter urgent per tal de millorar-ne la seguretat. Concretament, es destinaran a senyalització, millora del ferm i també a retirar algunes tanques protectores que, segons Vila, enlloc de restar perillositat a la carretera s'ha demostrat que tenen l'efecte contrari. Algunes de les actuacions tindran especial incidència en els punts anomenats la pilastra i el pou de glaç.

A banda d'aquesta partida, el conseller ha remarcat que les trobades també han servit per consensuar entre totes les parts implicades que, un cop la Generalitat torni a disposar de diners, el tram que es prioritzarà serà el de Bescanó a Anglès perquè tothom considera que és el més perillós. El conseller s'ha compromès davant dels agents del territori a què aquesta serà la primera obra que la Generalitat impulsarà a la demarcació un cop tingui diners suficients per reprendre projectes aturats.

Paral·lelament, però, Vila ha manifestat que la tramitació dels projectes de condicionament i de construcció de variants seguiran el seu curs malgrat no hi hagi un horitzó definit per començar a fer-hi obres. Per Vila, la reforma integral d'aquesta carretera és "una ferida sagnant" per a la gent de les comarques gironines i ha defensat que el Govern ha de fer "equilibris territorials" per anar solucionant els problemes de cada zona, no tant per una qüestió de densitat de població sinó per l'impacte que té cada infraestructura a l'entorn. "Hi ha empreses que condicionen el seu desenvolupament a la millora d'aquesta carretera i per això és molt important resoldre-ho", ha posat com a exemple Vila.

Les paraules de Vila han estat un bàlsam per a les reivindicacions de la Plataforma Carretera de la Vergonya. Un dels seus integrants, Albert Roura, ha manifestat que per primera vegada veuen que hi ha "un futur". "Les solucions que ara es prenen amb urgència no tapen que més endavant se'ns ha marcat un calendari i que ara estem en el punt de partida", ha valorat. A la trobada també hi ha assistit els propietaris de negocis de la zona, com Casademont, els Laboratoris Hipra o el restaurant Can Co.

Una reivindicació d'anys
La carretera N-141e discorre entre Anglès i Salt, té una longitud de 13,5 quilòmetres i hi circulen, de mitjana, entre 9.000 i 14.000 vehicles diaris. La calçada té una amplada d'uns set metres, no disposa de vorals i presenta alguns trams de traçat sinuós. Des de fa anys, la Generalitat treballa en la definició del projecte per eixamplar la via i construir variants al llarg del recorregut.

Concretament, el departament té previst concloure durant aquest primer trimestre la redacció dels projectes constructius de la variant d'Anglès (6 quilòmetres) i del condicionament del tram Anglès-Bescanó (6 quilòmetres). La previsió és que en aquest mateix període es pugui concretar amb el territori i així finalitzar la redacció de l'estudi informatiu de la variant de Bescanó i del tram Bescanó-Salt. La voluntat és sotmetre-ho a informació pública la primavera vinent i poder impulsar a continuació la redacció del projecte constructiu.

Comarques

Passatgers a l'Aeroport de Girona-Costa Brava
L'Aeroport de Girona tanca el mes de juliol amb un 17% més de passatgers

L'Aeroport de Girona tanca el mes de juliol amb un 17% més de passatgers

Es consolida com l'aeroport català que més creix en usuaris en relació al mateix mes de l'any passat

L´Equip Pediàtric de la Garrotxa ha realitzat 260.000 visites en cinc anys

L´Equip Pediàtric de la Garrotxa ha realitzat 260.000 visites en cinc anys

La iniciativa ha permès incorporar de la cirurgia pediàtrica a l'Hospital d'Olot

Cornellà estrena un parc ideat per infants

Cornellà estrena un parc ideat per infants

Un nou parc infantil situat a tocar de l'escola Vall del Terri acaba d'entrar en servei i, quan...

Comença el període de cacera a mitja veda a Girona

Comença el període de cacera a mitja veda a Girona

Es limita la batuda a un màxim de vuit tórtores i vint guatlles per persona i dia · Es podrà caçar...

El Pacma Girona protesta per l´ús de llames en un circ

El Pacma Girona protesta per l´ús de llames en un circ

El partit animalista es queixa de l'ús de camèlids i dromedaris en l'espectacle i remarca que la...

Olot treu trànsit del Firal amb la unió de dos aparcaments subterranis

Olot treu trànsit del Firal amb la unió de dos aparcaments subterranis

Preveuen fer pisos al lloc on van encabir les parades de la plaça del Mercat mentre la construïen...

Enllaços recomanats: Premis cinema