Una clienta entra en una perruqueria de Girona. Ve per un simple tallat de cabells. De seguida agafa confiança amb l'estilista i li demana a més que li pinti les ungles i la maquilli. En acabat, immensament satisfeta, la clienta li dóna les gràcies amb extremada educació, l'obsequia amb una flor i s'acomiada amb un somriure que encomana inevitablement a la perruquera.

Imaginin aquesta mateixa història repetida vint vegades i provin-la de traslladar a la realitat. És possible trobar tants clients seguits amb un comportament així? Difícil però no impossible. Aquesta és almenys la sensació que deuen tenir avui les treballadores de la perruqueria Raffel Pagès del carrer Juli Garreta de Girona. Inaugurat fa mes i mig, l'establiment va rebre ahir la visita de 20 usuaris amb discapacitat intel·lectual de la Fundació Ramon Noguera per participar en un taller per cuidar la seva higiene i aspecte.

La perruqueria va tancar les portes al gran públic de 9 a 13 hores per atendre'ls exclusivament, com si es tractés de rebre personalitats. I els usuaris van entrar a l'establiment com qui entra en un gran temple de la bellesa, amb admiració i cautela. La tensió inicial es va anar dissipant amb el pas de les hores. Les més extrovertides van trencar el gel entaulant conversa amb les seves perruqueres i atrevin-se a provar els productes de cosmètica. En poca estona totes elles s'havien fet cabells, cara i mans i s'ensenyaven radiants els seus nous looks.

Els dos únics nois que formaven part de la comitiva ja portaven els cabells molt curts. "Que em tanquin la perruqueria per mi sense que tingui oportunitat de gaudir d'aquesta experiència? Sí home!" devien pensar. En sortir, marxaven tots dos ben pentinats i perfumats amb la millor colònia de la casa.

La gerent de la perruqueria, Nuri Duran, estava encantada amb aquesta experiència: "És la primera vegada que ho fem, i la veritat és que tant ells com nosaltres ens ho estem passant molt bé. Veig que han sortit motivats i amb més autoestima". I la directora de la Fundació Ramon Noguera, Pepita Perich va mostrar-se satisfeta per aquest canvi en la rutina formativa d'un grup que es dedica a fer mil i una activitats diverses.

Un cop acabada la feina, els usuaris van obsequiar les treballadores de la perruqueria amb uns testos de flors artificials fetes manualment a la Fundació. I la perruqueria va correspondre amb un lot de productes cosmètics i de bellesa per continuar aplicant a casa seva els consells apresos. També es van intercanviar bones paraules, elogis i agraïments. Fins i tot algun "Déu t'ho pagui!". Es repetirà? Fàcilment. És molt possible.