"Diuen que va sense retard, que tècnicament va bé i sobre els terminis previstos". Són les impressions que van transmetre aquesta setmana el Secretari General d'Infraestructures de l'Estat espanyol, Manuel Niño, i el Director General de Carreteres de l'Estat, Jorge Urrecho, en una reunió que van mantenir amb el diputat del PSC al Congrés, Àlex Sáez, sobre les ?obres de desdoblament de la N-II entre Sils i Caldes de Malavella. Són unes apreciacions, però, que no s'ajusten al que en el seu moment va marcar el Ministeri de Foment, a les previsions que definia la documentació prèvia a tota l'obra. Els treballs van començar a finals d'octubre del 2012 i tenien un termini d'execució de 20 mesos, fet que situava el final de les obres al mes de juny passat. Tres mesos més tard, l'obra encara es troba ?lluny d'estar acabada, i fonts del territori asseguren que no ho estarà fins, com a mínim, finals d'any.

El Ministeri de Foment ha anat donant llargues en els darrers mesos sobre la finalització de les ?obres de la N-II entre Sils i Caldes de Malavella. El que havia d'estar acabat durant el primer semestre de l'any es va posposar fins passat l'estiu, i ara fonts del territori asseguren que ja es marquen finals d'any com a objectiu per tenir la feina acabada.

Per al Ministeri, tot va al ritme previst. Així ho van transmetre al diputat del PSC, Àlex Sáez, tot just aquesta setmana. Sense retard i sobre els terminis marcats, asseguraven els representants d'infraestructures i carreteres de l'Estat. Això, però, no s'acaba d'ajustar al que marcaven els documents de licitació i adjudicació de l'obra.

El 5 de juliol de 2011, el Ministeri de Foment va publicar al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) l'anunci de licitació de les obres de desdoblament al tram entre Sils i Caldes. En aquest document, que marcava que el preu de l'obra rondaria els 39 milions d'euros, s'hi definia que el termini d'execució i entrega de l'obra era de 20 mesos.

Els treballs van començar més d'un any després, a finals d'octubre del 2012. Seguint els terminis marcats en el propi anunci de licitació, les obres haurien d'haver acabat el passat mes de juny. L'Estat va tard, i de moment ja són tres mesos.

Mentrestant, reconeixen que la N-II és ara "una prioritat", i han marcat com a objectiu iniciar les obres al tram següent (Sils-Maçanet) abans de finals d'any.