La N-II desdoblada ja està del tot perfilada en sentit sud. El BOE va publicar ahir el projecte definitiu de l'enllaç de la futura A-2 -la N-II de doble carril- amb la C-35 a Vidreres. Segons l'expedient d'informació pública aprovat pel Ministeri de Foment, l'actuació pretén remodelar l'actual enllaç de la N-II amb la C-35 a Vidreres davant la transformació de la primera carretera en autovia; fa just un mes va començar la construcció del desdoblament entre Sils i Maçanet de Selva. Així, l'obra de l'enllaç suposarà el punt final de la conversió sud a Girona de la N-II en A-2 entre Fornells de la Selva i Maçanet.

De fet, a la província de Girona, en sentit sud l'A-2 finalitzarà a l'enllaç de Vidreres, perquè Foment no preveu continuar el doble carril fins a Tordera. Malgrat tot, quan l'enllaç i el desdoblament estiguin enllestits, encara quedarà pendent el tram nord de la N-II, entre Medinyà i la Jonquera. D'entrada, el projecte de l'enllaç -que s'ha d'adjudicar- compta amb un pressupost de licitació de 16,6 milions d'euros. L'obra consistirà a substituir el ramal actual amb forma de llaç, on els vehicles fan un gir de 270 graus en un radi reduït, per un ramal nou semidirecte.

Es tractarà d'un traçat més ampli, que permetrà augmentar la capacitat i la velocitat de circulació. També es millorarà la connexió per als conductors que vénen des de Barcelona a través de l'AP-7 i vulguin passar per l'A-2, en direcció cap a Girona. El fet és que l'enllaç de Vidreres també és una porta d'entrada per a l'AP-7, perquè si s'utilitza la C-35 en sentit Maçanet hi ha menys d'un quilòmetre de separació entre el peatge de l'autopista i la futura autovia A-2. Així mateix, el nou enllaç de Vidreres resoldrà també la circulació de vehicles, perquè es passarà del doble carril de l'A-2 a l'únic carril de N-II.

Tot i això, l'obra de l'enllaç de Vidreres estarà acompanyada per una segona part, que consistirà en la construcció d'un altre enllaç nou al sud del mateix municipi. Es tractarà d'una obra que es farà a uns dos quilòmetres de distància de l'enllaç entre l'A-2 i la C-35. A més a més, Foment també millorarà el traçat de N-II d'aquests dos quilòmetres de distància -tenint en compte que no preveu desdoblar-los-, amb corbes de radi més ampli. En la mateixa actuació al sud de Vidreres, es construirà una carretera "de servei" per eliminar els accessos directes de camins i propietats que es troben al peu de la N-II. Amb la reordenació, Foment pretén incrementar la seguretat viària.

Per tot plegat, la construcció de l'enllaç de la futura A-2 amb la C-35 juntament amb la reordenació de la N-II al sud de Vidreres -entre la zona de Montbarbat i de Can Cartellà-, suposarà l'edificació de deu estructures. D'entrada, hi haurà tres passos superiors, un dels quals permetrà construir l'enllaç del sud de Vidreres i els altres dos el ramal nou semidirecte de l'enllaç entre l'A-2 i la C-35. També es comptarà amb dos passos inferiors per a la carretera "de servei" que hi haurà sota l'autovia C-35. Finalment, Foment construirà cinc murs per tal de minimitzar l'ocupació de la infraestructura i evitar una afectació als edificis situats al peu de la carretera.

Pel que fa a la finalització del desdoblament de la N-II en sentit sud, des del passat desembre les màquines treballen de nou al tram pendent entre Sils i Maçanet, que fa 2,7 quilòmetres. L'obra es va adjudicar per 21,2 milions d'euros, amb un termini d'execució de 40 mesos. És per això que l'enllaç entre la futura A-2 i la C-35 -que Foment encara ha d'adjudicar- hauria d'estar a punt el 2018, quan es preveu que estigui enllestit el doble carril entre Sils i Maçanet. Pel que fa al ?desdoblament de la N-II en sentit nord a la província de Girona, la ministra de Foment, Ana Pastor, va anunciar el desembre que aquest gener s'ha de reprendre la construcció del doble carril entre Medinyà i Orriols.