El conseller d'Economia de la Generalitat, Andreu Mas-Colell, va assegurar que "no és segur, però sí "és probable" que la Generalitat hagi d'acabar fent-se càrrec del deute que Cedinsa, la concessionària de l'autovia C-17, té amb la banca, una factura que rondarà els 275 milions, segons van precisar fonts del Govern.

Amb motiu del primer any de la constitució de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya, el conseller va admetre que si s'exerceix aquesta possibilitat, el crèdit que Cedinsa no pot pagar a la banca engrandirà el deute de la Generalitat i previsiblement també computarà a efectes del dèficit del 2014.

La Generalitat estava ultimant el rescat de la C-17, l'autovia que uneix Vic amb Ripoll, per aquests 275 milions, 220 milions corresponents al crèdit que va demanar Cedinsa a un sindicat de bancs i altres 55 milions si s'activa la responsabilitat patrimonial de l'administració. Cedinsa, participada per FCC, Comsa Emte, Copisa i Copcisa, explota aquesta carretera en règim de concessió per 33 anys des del 2006, quan va signar aquest crèdit sindicat que es va renovar el 2009 i que va vèncer el passat 31 de desembre.

Si no és possible el refinançament, tal com està previst, la Generalitat haurà de subrogar-se el crèdit de Cedinsa per aquests 220 milions, la qual cosa implica en la pràctica el rescat de l'autovia o una fórmula similar.

I és que, després de subrogar-se el crèdit, la Generalitat hauria d'arribar a un acord amb ella o bé rescatar-la i quedar-se amb l'explotació de l'autovia. Malgrat admetre que aquest crèdit, en cas d'acabar-se assumint, computarà amb vista al dèficit de la Generalitat, Mas-Colell ha assegurat que no representarà més que un "ajust comptable" que es resol d'una sola vegada. La Generalitat ha de donar a conèixer en les pròximes setmanes la dada de tancament de dèficit del 2014, que pot ser més gran del previst.