Scandjet, una de les noves companyies del 2016 a l'aeroport de Girona, preveu portar més de 17.000 passatgers en el seu primer any a l'equipament de Vilobí d'Onyar. Com ja va explicar Diari de Girona fa dos mesos, aquesta aerolínia sueca s'estrenarà enguany a Girona operant dos vols per setmana entre el maig i el novembre, excepte a l'agost. El director de Scandjet Aero, Pavel Maksimovski, va detallar ahir que la companyia ha posat a la venda 17.640 seients i que aquest seu primer any a l'aeroport de Vilobí servirà de «test» per al futur. Tot i això, la seva intenció és créixer a Girona i, en funció de la resposta dels usuaris, doblar el seu nombre de places a l'equipament de Vilobí el 2017.

De moment, el 2016, l'aerolínia connectarà Girona amb set ciutats de Suècia: Kristianstad, Göteborg, Kalmar, Karlstad, Umeå, Luleå i Norrköping. El director de Scandjet va destacar que la majoria dels aeroports on opera havien estat destins de Ryanair i va recordar que des de fa dos anys la companyia irlandesa no fa cap ruta des de Girona cap a Suècia. Per això, va considerar que és un mercat que la seva aerolínia pretén «emplenar» i va afegir que els suecs estan interessats a viatjar a la Costa Brava. Com que Scandjet -a part de ser una companyia aèria- també funciona com a touroperador perquè, si els passatgers ho sol·liciten, s'encarrega de contractar l'allotjament i de programar l'estada dels turistes que transporta.

Així doncs, el director de l'aerolínia va explicar que Scandjet treballa segons la demanda i que, fins i tot, podria afegir vols a la programació d'aquest any per a l'equipament de Vilobí. També va subratllar que a l'octubre, a diferència dels altres mesos, la companyia farà sis vols per setmana des de Girona i que a l'agost no operarà perquè els suecs viatgen menys, ja que és quan fa bon temps als països escandinaus. Pel que fa al 2017, l'aerolínia sueca preveu començar a volar a l'aeròdrom gironí a partir del març (en lloc del maig) perquè els suecs amants del golf puguin practicar-lo a les comarques gironines, ja que llavors a Suècia els camps estan tancats.

La companyia també va avançar que, com que els avions que fa servir són de la seva propietat, en un futur es planteja operar des de Girona a altres destins que no siguin només ciutats sueques. Coincidint amb la seva estrena a l'equipament de Vilobí, Scandjet ha posat a la venda els bitllets amb preus promocionals a partir de 99 euros per vol.

Més gent es queda a Girona

El director de Scandjet va presentar ahir la programació des de la delegació de la Generalitat a Girona, perquè la incorporació de la companyia a l'aeroport de Girona ha estat possible per un acord amb l'Associació per la Promoció i el Desenvolupament de les Comarques Gironines (AGi), dedicada a impulsar l'equipament de Vilobí. El secretari d'Infraestructures del Govern, Ricard Font, va posar ahir el cas de Scandjet com a exemple de «l'estratègia» de les institucions de Girona en l'aeroport. A canvi d'operar a l'aeròdrom, l'AGi destinarà 60.000 euros a una campanya de màrqueting per promocionar els destins de la companyia sueca.

Font també va destacar que els passatgers de l'aeroport de Girona es queden cada vegada més a la demarcació perquè el 2015 han estat el 62% del total dels viatgers, mentre que el 2010 suposaven 10 punts menys (el 52% dels usuaris). Finalment, va explicar que es preveu que l'equipament de Vilobí tingui 41 destins aquest estiu, que són tres més que l'estiu passat. Ryanair farà 29 rutes (set menys que fa un any), també operarà Transavia i, a part de Scandjet, s'estrenarà Jet2.