L'aeroport de Perpinyà escurça distàncies amb Girona amb noves rutes

L´equipament del sud de França continua ampliant la seva oferta amb l´objectiu de captar, entre altres, clients gironins

11.03.2016 | 07:27

Els destins de Perpinyà

Fa prop d'un any, el director de l'aeroport de Perpinyà, Denis Leluc, va desafiar l'equipament de Vilobí d'Onyar afirmant que volia entrar dins el mercat del públic gironí. Per això, la instal·lació del sud de França continua ampliant la seva oferta. De moment, la compa­nyia Chalair Aviation va informar ahir que aquest estiu prestarà noves rutes a Perpinyà. L'aerolínia va detallar que dues de les connexions de la propera temporada estival seran entre Perpinyà i Còrsega. En concret, des del maig i fins al setembre, la companyia enllaçarà l'equipament del sud de França amb Ajaccio (Còrsega del Sud) i amb Bastia (Alta Còrsega).

De la mateixa manera, una altra de les noves rutes que prestarà l'aerolínia, entre el juliol i el setembre, permetrà connectar Perpinyà amb Ginebra (Suïssa). La resta de destins que la companyia oferirà des d'aquest aeroport són francesos: Metz-Nancy, Bordeus i Brest. Amb les noves rutes de Chalair Aviation, la instal·lació del sud de França disposarà aquest estiu d'una quinzena de connexions. D'aquesta manera, a part dels enllaços anteriors, l'aeroport de Perpinyà també connectarà la propera temporada estival amb les ciutats de Madrid, Eivissa, París, Londres, Brussel·les, Southampton, Nantes, Dublín i Birmingham.

Mentrestant, es preveu que l'aeroport de Girona-Costa Brava tingui una quarantena de destins aquest estiu. En principi, Ryanair farà 29 rutes (set menys que fa un any), tot i que també operarà Transavia i l'equipament de Vilobí estrenarà tant la companyia Jet2 com l'aerolínia Scandjet. Ara bé, malgrat que l'oferta de l'aeroport de Girona és superior a Perpinyà, la instal·lació del sud de França continua amb la seva aposta de creixement amb l'objectiu de captar, entre altres, clients gironins. El cas és que, ara fa prop d'un any, el director de l'aeroport va posar de manifest: «Perpinyà ofereix una alternativa a l'oferta low cost de Girona».

Leluc va destacar «la proximitat» de l'equipament del sud de França i la seva «agilitat». El motiu, segons el director, és que les dimensions de l'aeròdrom de Perpinyà permeten agilitzar i fer més fluids els procediments dels viatgers, com poden ser embarcar l'equipatge o passar pel control de la seguretat.

363.805 passatgers el 2015
Tot i això, les xifres de l'aeroport de Perpinyà es queden lluny de l'aeroport de Girona. De fet, la instal·lació del sud de França en cap cas es va aproximar als 1,78 milions de viatgers que Vilobí va obtenir l'any passat, perquè Perpinyà va comptar amb 363.805 passatgers el 2015. Per tant, es tracta d'un augment de gairebé el 3% dels viatgers de Perpinyà en l'últim any, ja que el 2014 va tenir 353.872 viatgers. Ara bé, si les dades es comparen amb períodes anteriors, l'equipament ha perdut passatgers perquè el 2011 va obtenir 370.565 passatgers el 2011. D'aquesta manera, malgrat que Perpinyà escurça les distàncies, encara manté una diferència notable amb Girona.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema