L'Oficina Local d'Habitatge d'Olot durant el 2015 va fer 35 gestions relacionades amb la pobresa energètica. Josep Berga (regidor d'Habitatge per CiU) ha explicat: «Són accions relacionades amb la Llei 24/2015 de mesures urgents per afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i de la pobresa energètica». Berga ha opinat que la crisi no està acabada i ha exposat que la gestió de temàtiques relacionades amb la mala economia global per part de l'Oficina d'Habitalge són moltes.

Berga ha donat les dades aquest matí a la presentació de les atencions de l'Oficina Local d'Habitatge fetes durant el 2015. En el mateix acte, Miriam Paredes (responsable de l'Oficina) ha puntualitzat que tramitar un informe de pobresa energètica dura 6 hores i amb ell s'evita que les companyies facin talls d'aigua i de llum. També ha recordat que l'Ajuntament disposa d'un fons solidari amb SOREA (companyia de l'aigua), destinat a afrontar la pobresa energètica en el subministrament de l'aigua.

Més llargues són les sol·licituds per a un dels 270 habitatges del registre d'habitatges buits de la Generalitat que pot reclamar l'Ajuntament. Berga ha explicat que -de moment- l'Ajuntament n'ha reclamat 6. Ha explicat que tots 6 són de famílies en perill d'exclusió residencial. Ha explicat que no els podran cedir per 3 anys a les famílies demandants fins després del 21 de març, quan haurà tingut lloc l'autoliquidació dels habitages buits de grans posseïdors (bancs, immobiliàries i grans propietaris).

A la compareixença, Berga ha explicat que durant l'any 2015, l'Oficina Local d'Habitatge d'Olot va fer 14.478 atencions. La dada representa un increment del 55,14% en relació al 2014. Un 44,86% de les gestions van ser per ajuts de lloguer, un 15,4% han estat consultes, la Borsa d'Habitatge va representar un 13.61% de les atencions, les sol·licituds d'habitatge de lloguer i de protecció oficial un 7,99%, les consultes per habitabilitat un 4,99%, l'assessorament jurídic un 3,67%, i la rehabilitació un 1,3%.