Aena està estudiant diferents sortides per a l'edifici d'aparcaments que té tancat des de fa anys a l'entrada de l'Aeroport de Girona. Aquesta construcció modular es va posar en servei el 2006 amb 600 places i, el 2008, es va ampliar amb 850 places més. La seva construcció es va fer per donar resposta a les necessitats d'aparcament coincidint amb l'època de creixement de l'aeroport. Ara, amb un trànsit de passatgers molt menor i amb un nou aparcament en funcionament just a davant de la terminal, Aena reconeix que ja no els cal.

Segons va explicar el director de l'Aeroport de Girona, Lluís Sala, el fet que sigui una construcció per mòduls els permet estudiar diverses funcions per al bloc. Sala va recordar que en els darrers deu anys Aena ha invertit més de 140 milions d'euros en la millora de les instal·lacions. Aquest darrer any, per exemple, ha estès la Wi-Fi gratuïta i ja es pot fer la facturació i l'embarcament a través del mòbil.

L'Aeroport de Girona va passar de 2,9 milions de passatgers el 2004 a superar els 5,5 milions de viatgers quatre anys més tard, el 2008. L'arribada de Ryanair va ser tota una revolució per a l'aeroport gironí i Aena va haver de modernitzar les instal·lacions i adequar-les a les noves dimensions.

Estructura modular

Un dels aspectes que va caldre abordar va ser el de l'aparcament. Fins a llavors, hi havia un aparcament gratuït a davant de l'antiga terminal que va quedar petit i era insuficient. Per això, a inicis del 2006 es va posar en servei un edifici modular amb capacitat per a 600 vehicles a l'entrada de l'aeroport. A partir d'aquell moment, l'aparcament va començar a ser de pagament.

Com que el nombre de passatgers seguia creixent, Aena va ampliar aquest aparcament amb un nou mòdul que permetia incrementar l'oferta de places en 850 més i, per tant, ja hi havia més de 1.400 aparcaments disponibles. Posteriorment, Aena va projectar un nou aparcament -també de pagament- just al davant de la terminal. Aquest edifici és el que està actualment en servei i, en canvi, l'edifici inaugurat el 2006 fa anys que està tancat.

Sala, va explicar que aquella inversió es va fer en un moment que «per donar resposta» al creixement de l'aeroport però reconeix que, actualment, ja no els cal. Per això, estan estudiant altres sortides per a l'edifici. Segons remarca Sala, el fet que l'edifici sigui modular els fa més fàcil pensar en diversos usos que puguin ser compatibles entre ells. De moment, però, no va voler desvelar quins són els seus plans.