L'acció promocional #EuroFoodTrip, impulsada pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona i el Patronat de Turisme de l'Emilia Romagna (Itàlia), està nominada com a una de les millors campanyes de màrqueting d'Europa als World Travel Awards, els premis més prestigiosos de la indústria turística. La campanya es va fer l'octubre passat amb un doble blogtrip (viatge de descoberta i d'experiències per a prescriptors digitals) amb un grup de sis influenciadors internacionals que es va fer a la Costa Brava i la regió italiana de l'Emilia Romagna, centrat en aspectes enogastronòmics, culturals i tradicionals de cada destinació.

La campanya competirà amb les estratègies d'altres marques importants, com ara EasyJet o Eurostar, també nominades en aquesta mateixa categoria. Les votacions per elegir la millor campanya són populars, i el termini per votar acaba a principis d'agost. El guanyador es coneixerà el setembre a Sant Petersburg.

L'objectiu final d'#EuroFoodTrip era generar continguts a les xarxes socials i atreure visitants a les destinacions enogastronòmiques Costa Brava i Emilia Romagna. Segons van explicar ahir els representants del Patronat de Turisme, el resultat va ser el següent: es van publicar nombrosos posts, fotografies d'alta resolució i material audiovisual amb l'etiqueta #EuroFoodTrip que van generar 16.570 mencions a Twitter en tres mesos. Així mateix, durant cinc mesos un total de 103.550 usuaris han vist el vídeo oficial de la campanya a través dels canals de Facebook, Youtube i Vimeo. A més, ha quedat finalista en els premis premis Tróphees de la Vidéo Touristique et Culturelle de Cannes (França).

La campanya la van impulsar des del Patronat de Turisme Costa Brava Girona i el Patronat de Turisme de la regió italiana d'Emilia Romanga amb el suport de l'empresa Iambassador. La iniciativa buscava, en paraules dels mateixos portaveus del Patronat, «posicionar les destinacions als canals digitals com a pioneres en enogastronomia i captar un públic molt específic» ja fos procedent d'Europa com d'indrets més allunyats com ara els Estats Units, Austràlia o Àsia.

Aquesta acció promocional ha estat presentada com a cas d'èxit en conferències i congressos a Àustria, Itàlia, Alemanya, Portugal, Espanya i el Regne Unit, on, al novembre de 2016, va obtenir la segona posició com a iniciativa innovadora en màrqueting turístic en el marc de la fira World Travel Market.

Lliurament a Sant Petersburg

L'organització dels World Travel Awards, els premis més prestigiosos de la indústria turística, va anunciar ahir que la iniciativa figurava entre les cinc candidates a obtenir el premi a la «Millor campanya de màrqueting d'Europa 2017». Competeixen en la mateixa categoria les campanyes de grans marques com ara EasyJet, Eurostar, Intercontinental i Royal Caribbean. Les votacions per elegir la millor campanya són populars i el termini per votar finalitza a principis d'agost.

El guanyador es coneixerà el 30 de setembre durant una gala a Sant Petersburg.