L'Ajuntament d'Olot ha renovat tots els expenedors de la zona blava. Aquesta setmana s'ha completat la instal·lació dels nous parquímetres que simplifiquen els tràmits als usuaris i s'adapten als nous requeriments tecnològics, a més de facilitar-ne la gestió.

En total, s'han substituït 22 parquímetres que estan situats al centre d'Olot. Els nous expenedors, que s'han instal·lat al llarg de la darrera setmana, tenen un funcionament intuïtiu, i permeten el pagament en efectiu o en targeta de crèdit, tant en el format habitual com amb el nou sistema contactless.

Els nous expenedors incorporen també un nou sistema per a les denúncies. Fins ara, per a anul·lar una denúncia a la zona blava, els usuaris havien de fer el pagament i dipositar-la a la bústia de l'expenedor juntament amb el resguard. Ara, amb els nous parquímetres, l'usuari haurà d'introduir el codi que surt imprès a la denúncia i endur-se el resguard i la denúncia, no hi haurà bústia.

La zona blava d'Olot compta, a més, des de fa un any amb una aplicació per a smartphones que permet pagar per mòbil l'estacionament i anul·lar denúncies. Amb l'app Aparcare, l'usuari s'estalvia el desplaçament fins al parquímetre, pot renovar el tiquet des de qualsevol punt i si no consumeix tot el temps, pot demanar la devolució dels diners.