14 de abril de 2018
14.04.2018

Barcelona-Girona és la ruta de mitjana distància amb més passatgers de l'Estat

Lidera el rànquing per quart any seguit amb 1.846.565 passatgers el 2016, un 6,8% més que el 2015, seguida de Madrid-Toledo amb 1.548.962

14.04.2018 | 17:18
Una imatge d´arxiu d´un tren de mitjana distància aturat a les vies a l´estació de Girona.

La ruta ferroviària entre Barcelona i Girona (en els dos sentits) és la que més viatgers registra de tot Espanya en serveis de mitjana distància (amb trens regionals i d'alta velocitat). La posició en el rànquing no és una novetat -és el quart any consecutiu que es manté en la primera posició- però sí que ho és l'increment continuat de passatgers en aquesta ruta, la segona que més creix de l'Estat.

L'arribada del TAV a la demarcació ha estat, sens dubte, un dels principals motius del creixement i consolidació de la ruta de mitjana distància, gràcies als 38 minuts que tarda el comboi a realitzar el trajecte. Però també quan no hi havia l'alta velocitat (amb l'hora i vint minuts de viatge que encara fan els tradicionals MD, l'hora i trenta dels coneguts regionals o les dues hores del regional passant per la costa) el tram Barcelona-Girona ja havia superat la fins llavors ruta amb més viatgers, Madrid-Toledo.

Així, segons l'últim informe publicat per l'Observatori del Ferrocarril d'Espanya (últimes dades de 2016), la ruta Barcelona-Girona va aconseguir la històrica xifra d'1.846.565 passatgers, un 6,8% més que el 2015 (la segona ruta que més va créixer), i una xifra superior a la següent de la llista, Madrid-Toledo, amb 1.548.962.

La xifra global d'1.846.565 passatgers del 2016 entre Barcelona i Girona, en els dos sentits, es divideix en els que ho van fer amb AVE (459.234 viatgers), AVANT (559.088) o els tradicionals mitjana distància (828.243 passatgers).

L'informe analitza una vintena de recorreguts de mitjana distància repartits per l'Estat, amb una evolució des del 2010. Permet veure, doncs, un creixement constant entre Barcelona-Girona, i accelerat a partir de l'arribada del TAV.

El 2010, amb 1.317.233 passatgers, el 2011 amb 1.437.084 i el 2012 amb 1.354.798. Aquest any, es va superar la ruta Madrid-Toledo que fins llavors tenia el flux més gran de viatgers. A partir del 2013 entra en joc el TAV i fins al 2016 el creixement en passatgers entre Barcelona i Girona ha augmentat un 36,3% (1.389.055 el 2013; 1.612.697 el 2014, 1.728.300 el 2015 i 1.846.565 l'any 2016).

Entre les 21 principals rutes de mitjana distància analitzades també apareixen els trams Barcelona-Figueres i Girona-Figueres. En el primer cas, el trajecte entre la capital catalana i la de l'Alt Empordà se situa en la novena posició, amb 635.368 passatgers el 2016, un 0,9% més que el 2015 (629.834). En aquest cas, creix des del 2014, ja que el 2013 va ser l'any amb més viatgers (867.728). Per altra banda, el tram Girona-Figueres és el desè en volum de viatgers, amb 494.184, un 0,8% més que el 2015.

Les estacions de Girona i Figueres

De totes les estacions amb trens mitjana distància, la de Girona és la segona amb més trànsit de viatgers, 2.752.170, per darrere de Barcelona-Sants (4.969.542) i seguida per les estacions de Madrid-Chamartín (2.542.803), Madrid-P. Atocha (1.500.739) i Sevilla-Santa Justa (2.3221.444). Figueres és la quinzena amb 908.423 viatgers.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema