El director del festival Temporada Alta de Girona, Salvador Sunyer, va destacar ahir en una entrevista amb la agència Efe, que el festival gaudeix "de bona salut" amb 22 dels 24 espectacles presentats a l'octubre amb ple de públic i amb 53 dels 70 espectacles de la programació sense entrades disponibles.

Arribats a l'equador del festival, Sunyer destaca la bona qualitat dels espectacles programats per aquesta segona meitat del Temporada Alta. El director va destacar, d'entre els espectacles que es podran veure properament, la innovadora La Marea, de l'argentí Mario Pensotti, en una dramatúrgia adaptada per Carles Mallol que es representarà durant el proper cap de setmana al carrer Nou de Girona. Sunyer va destacar també estrenes com la de l'obra Petó públic, de Rosa M. Sardà, o Días Mejores, una producció del madrileny Teatre de l'Abadia dirigida per Àlex Rigola, gairebé al final del festival, o Vides Privades, una clàssica comèdia ortodoxa britànica de Noel Coward, dirigida per Jordi Prat.

També posa de relleu la representació de l'espectacle Vinc & Go, sorgit de la trobada de la ballarina i coreògrafa Marta Carrasco i el músic Llibert Fortuny, exhibit a l'octubre en el XXXVI Festival Internacional Cervantí de Guanajuato de Mèxic, on Catalunya era la convidada d'honor, i que va obtenir una més que bona acollida per part del públic i els critics.

Sunyer està al capdavant del festival que es porta a terme entre el 2 d'octubre i el 7 de desembre i que aquest any, en tan sols tres mesos, ofereix una cartellera de prop de setanta espectacles de teatre, música, dansa i circ de setze països, dels quals trenta són estrenes absolutes, dotze estrenes a Espanya i quatre a Catalunya.

Amb espectacles de dramaturgs i directors destacats en l'escena europea, Sunyer va decidir obrir aquesta edició del festival en un espai petit, a la sala La Planeta de Girona, amb capacitat només per a seixanta persones, amb l'estrena de Búfals, l'últim text de Pau Miró. Al text de Miró seguiran aquest mes de novembre unes altres estrenes de creadors catalans com Lena Woyzeck, de Jordi Casanovas, o Les suplicants, d'Esquilo, en versió de Rafel Duran.

Destaquen espectacles de prestigi internacional programats en aquesta segona meitat del Temporada Alta, com el de Patrice Chéreau, qui, després de molt temps sense dirigir teatre i dedicar-se al cinema ha tornat a guiar un muntatge teatral en forma de monòleg sobre La Douleur, de Marguerite Duras, amb Dominique Blanc, una de les seves actrius preferides, que assajarà uns dies al teatre de Salt. El director va remarcar també el retorn al Temporada Alta de Jérôme Deschamps i Macha Makeïeff, aquesta vegada amb Salle des Fêtes, el seu nou espectacle, que es presentarà una setmana abans a la localitat d'Ais-de-Provença (França) o la presentació del Boliloc, l'últim espectacle de Philipp Genty.

Enguany, la programació del festival ha apostat amb força per joves creadors i per propostes poc conegudes encara però de caràcter emergent. Tal com explica Sunyer, "està molt bé portar coses de fora, però també reforçar el que tenim a casa, un nombre d'autors que per estadística correspondria a una llengua que parlessin 60 o 300 milions de persones".

Per altre banda, Salvador Sunyer va posar de manifest que "a Catalunya tenim molt bons autors de teatre gràcies, sobretot, a la Sala Beckett, responsable en més d'un 80% de la formació de l'autoria catalana". El responsable de la programació del festival, considera com a determinant el paper de la sala barcelonina en la cantera d'autoria catalana. Sunyer va subratllar que "és una barbaritat" l'amenaça de tancament que pesa sobre l'emblemàtica sala de teatre barcelonina i espera "que se solucioni, perquè la Beckett és el més rendible que s'ha fet en cultura aquí i durant molts anys".