Els carruatges de cavalls a Nova York aprofiten fer els seus últims recorreguts sobre l'asfalt després de l'acord de l'Ajuntament amb els conductors per limitar la seva circulació a Central Park, amb la qual cosa la tradició té els dies comptats. La retirada dels cotxes de cavalls començarà al juny i afectarà també els seus conductors, que passaran a ser menys i a treballar menys hores, ja que es limitaran a nou les hores de «treball» d'un cavall.

Les mesures que aplicarà el 2016 l'Ajuntament de Nova York no satisfan del tot el seu alcalde, Bill de Blasio, que pretenia acabar amb tots els carruatges sense excepció per considerar la tradició «inhumana», però sí eliminarà la presència dels cotxes de cavalls dels transitats carrers novaiorquesos. «És una regla que no té cap sentit. Els cavalls estan bé, sans i fins i tot tenen setmanes de vacances», va explicar Jordan, conductor que fa més de tres anys que «reparteix felicitat» entre els que decideixen passejar per la ciutat d'aquesta manera centenària.

El conductor, abillat amb orelleres per protegir-se del fred i que no va voler donar el seu cognom per no ser identificat, va retreure l'actitud dels sindicats: «Llàstima que no tots puguem decidir en això. Veurem com ens afecta en el futur», va dir abans d'atendre uns pares amb els seus tres fills que esperaven torn per muntar. I és que, tot i que les temperatures hagin arribat ja a alguns graus sota zero i hagin caigut els primers flocs de neu, l'activitat d'aquests carruatges no s'atura. No importa si és un dia laborable com si és cap de setmana. Però no tot són males notícies: els bici-taxi deixaran la meitat sud de Central Park per donar més espai als cavalls i els conductors podran augmentar la tarifa en dates com Nadal, Sant Valentí o Pasqua.

També es construirà un estable per als cavalls dins del parc, que està previst que s'inauguri el 2018, ja que és una condició irrenunciable dels conductors per acceptar el tracte.