El Patronat de Turisme Costa Brava Girona ha impulsat un nou festival que uneix turisme i cultura. Es tracta del Som Cultura, que proposa una seixantena d'activitats com visites guiades, rutes o tallers per conèixer el patrimoni de les comarques gironines.

El festival no produeix espectacles, sinó que aglutina durant tot el mes de novembre un seguit de propostes que ofereixen la quarantena d'associats que formen part del Club de màrqueting de Cultura i Identitat.

També s'han creat algunes experiències expressament per a l'ocasió. L'objectiu dels impulsors és concentrar totes les activitats durant el mes de novembre perquè consideren que, en temporada baixa, és el moment d'oferir al visitant nous atractius per captar visitants, especialment de Barcelona i del sud de França.

Entre les activitats destaquen una trobada d'instagramers per resseguir els escenaris de Joc de Trons a Girona, una ruta per conèixer el pas d'Ava Gardner per Tossa de Mar, participar en un taller de navegació i pesca o descobrir els camins de l'exili.

Després de l'experiència del festival d'activitats a la natura Ennatura't (maig) i el festival dedicat al ví, el Vívid (abril), ara el Patronat de Turisme de Girona aposta per unir els binomis de turisme i cultura.

Tota la programació amb la seixantena d'activitats estarà penjada al web de Som Cultura i també en faran difusió els associats del club.

Altres de les activitats són recordar les cançons d'infantesa al festival Càntut de Cassà de la Selva, descobrir els camins de l'exili i la memòria mitjançant rutes de Camprodon a Prats de Molló, conèixer el surrealisme de Salvador Dalí fent un recorregut extraordinari pel Teatre-Museu Dalí de Figueres i el Castell de Púbol, participar en un taller de navegació i pesca d'alt d'una embarcació al port de Palamós o conèixer la vila termal de Caldes de Malavella.

Entre la proposta d'activitats hi ha tant experiències que ja s'oferien per separat com també d'altres productes que s'han creat expressament per al Som Cultura.

El director del Patronat de Turisme, Ramon Ramos, va reconèixer ahir que fins ara era complicat generar sinergies entre turisme i cultura, una divisió que volen superar a través d'aquest club de producte que ja fa dos anys que treballa en aquesta línia.

Segons el president de la Diputació, Pere Vila, aquesta estratègia per unir cultura i turisme serà un «binomi indestructible».