Una unió temporal d'empreses entre les quals hi havia la UdG ha perdut el concurs públic obert per l'Ajuntament de Girona perquè no ha demostrat amb la documentació necessària que catorze de les persones que formarien part de l'equip tècnic que hi havia de treballar eren realment doctors en Turisme, malgrat que ho són. Les bases del concurs especificaven que s'havia d'acreditar que els noms proposats eren doctors per obtenir punts en aquest apartat.

En no acreditar que la llista de persones proposades incloïen realment catorze doctors, la UdG, que es presentava juntament amb dues consultories, no ha sumat quinze punts que han resultat clau en la resolució final del concurs.

La Universitat ha perdut el concurs públic que havia obert l'Ajuntament per quasi deu punts enfront de l'empresa Baldrick & Munitz SL. Segons ha pogut saber Diari de Girona, aquesta societat sí que va acreditar que el seu equip tècnic redactor incorporava almenys dos doctors i ha pogut obtenir els quinze punts d'aquest apartat del concurs.

La unió temporal on hi havia la Universitat havia proposat un apartat tècnic que la mesa de contractació havia valorat bastant més bé que l'opció de Baldrick & Munitz, fet que li permetia sumar quasi nou punts d'avantatge. En canvi, aquesta segona va rebaixar notablement l'oferta econòmica per tirar endavant la redacció del pla estratègic, fet que li donava quasi quatre punts més que a la proposta de la UdG.

Tot plegat, amb la suma de tots els punts, inclosos els quinze extres que ha ontingut Baldrik & Munitz SL per acreditar que a l'equip tècnic hi haurà dos doctors, han fet que la unió temporal on hi ha la UdG hagi quedat relegada a segon terme per uns deu punts.

Adjudicació en breu

Ara mateix, els serveis jurídics municipals estan analitzant els resultats ja que la mesa de contractació ja ha proposat que l'equip de govern doni el vistiplau a l'adjudicació del treball a Baldrik & Munitz SL. No obstant, la UdG s'ha queixat perquè no s'hagin donat punts per la incorporació de doctors a l'equip tècnic quan ells presentaven una llista amb catorze noms.

Consideren que no era necessari aportar cap acreditació dels seus doctors perquè és la mateixa Universitat qui expedeix aquests títols i hauria resultat estrany demanar-se a ella mateixa aquests certificats, segons han relatat fonts properes a l'Institut d'Estudis Turístics (Insetur) de la UdG.

El plec de clàusules que regeix el concurs és clar: «Número de persones amb títol de doctor dins l'equip tècnic que desenvoluparà el projecte (que hagin desenvolpat la seva tesi doctoral centrada en l'àmbit del turisme a les comarques gironines, i que es pot haver realitzat des de diferents disciplines. Aquesta dada s'acompanyarà de la documentació d'acreditació corresponent».

La redacció del pla estratègic de turisme de Girona va sortir a concurs públic sota el nom d'estudi d'«estratègia turística de Girona i el seu territori. Pla d'accions per un turisme sostenible i de qualitat» i que ha de servir per definir i activar l'estratègia turística de la ciutat de Girona i el seu entorn per als propers sis anys. L'Ajuntament va posar un preu de sortida al concurs de 64.000 euros i l'empresa vencedora ha ofertat 53.854 euros.