Els ingressos per venda de tabac a Girona creixen un 3,6% fins a l´octubre

La venda de cigarrets baixa, però augmenta el consum de cigars, tabac d'enrotllar i tabac de pipa

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
 
 MULTIMÈDIA
 NOTÍCIES RELACIONADES

GIRONA | EFE DDG
La venda de tabac a les comarques gironines va registrar una facturació de 513 milions d'euros
en els primers deu mesos de l'any. Això suposa un creixement del 3,6% respecte al mateix període de 2007, cosa que a la pràctica suposa un clar estancament, perquè és inferior a l'increment mitjà d'aquest producte.
Segons dades del Comissionat del Mercat de Tabacs -organisme dependent del Ministeri d'Economia- a Girona es van vendre 182,6 milions de paquets de 20 cigarretes de tabac entre gener i octubre, la qual cosa suposa un descens del 0,56% respecte als deu primers mesos de 2007.
Aquest és l'unic tipus de tabac que baixa les vendes a Girona, ja que la resta registra increments importants: un 5,86% els cigars, un 30,4% el tabac d'enrotllar, i un 18,9% el tabac de pipa.
Tot i l'estancament de les vendes generals a Girona, aquest fet no es relaciona directament amb una baixada del consum, ja que les compres que realitzen els turistes concentren encara bona part de la facturació del sector a Girona. Així, el negoci del tabac a la demarcació mou encara prop d'1,7 milions d'euros diaris.
La comunitat autònoma amb més volum de tabac comercialitzat en expenedories fins a octubre de 2008 va ser Catalunya, amb 717,3 milions de paquets, seguida d'Andalusia (689,8 milions), Comunitat Valenciana (482,1 milions) i Madrid (446,6 milions). Les que van registrar les xifres més baixes van ser La Rioja (23 milions de paquets), Cantàbria (48,1 milions) i Navarra (75,4 milions).
Per marques de tabac, la més venuda va ser Marlboro, que va acaparar el 16,04 per cent dels paquets de tabac comercialitzats fins a octubre; seguida de Fortuna, amb una quota de mercat de l'11,9 per cent; i Winston, que va copar el 10,3 per cent del mercat.
Pel que fa als cigars, la principal marca en vendes va ser Fàries, amb una quota de mercat del 18,2 per cent, seguida de Calypso, que va copar el 16,3 per cent del mercat, i Montecristo, amb un 9,5 per cent.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | El Boletín  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas