Ryanair va registrar en el primer semestre del seu exercici fiscal, que va concloure el passat 30 de setembre, un benefici net de 543,5 milions d'euros, fet que suposa un 20,3% més que en el mateix període de l'exercici anterior, va anunciar l'aerolínia.

La companyia irlandesa va incrementar la seva facturació en un 24,3%, fins als 2.712 milions d'euros, després d'elevar el seu tràfic de passatgers en un 12% en el semestre, arribant als 44,7 milions de viatgers transportats, enfront dels 40,1 milions que va registrar l'any anterior.

El conseller delegat de Ryanair, Michael O'Leary, va presumir de resultats i va elevar un 10% la previsió per al tancament de l'exercici, que siuta en 440 milions d'euros de benefici.

O'Leary també va assenyalar que en aquests moments el compte de resultats de la seva companyia es troba entre les més "fortes i sanejades" del sector, amb un flux de caixa de 3.100 milions d'euros i després d'haver reduït el deute de l'aerolínia des dels 709 milions fins als 372 milions durant aquest període.

El cert és que, a l'espera dels resultats semestrals de grans companyies com Singapore Airlines, Cathay, o les nord-americanes Sothwest i United, Ryanair ha presentat els millors resultats del sector.

Mentrestant, des del passat cap de setmana, Ryanair ofereix 23 destinacions des de Girona, la meitat de les que oferia fa just un any, i ha reduït de sis a tres els avions que fan nit a l'Aeroport de Girona. Des que la companyia i les entitats que formen l'AGi van trencar llaços, Ryanair ha anat fent realitat les amenaces de reduir la presència a Girona.