I ja en van nou. Grup Miquel, el gegant espanyol de la distribució majorista amb quarter general a Figueres, anunciava, ahir, l'obertura d'un nou GMCash Gros Mercat, de 2.000 m2 de superfície, a la localitat de El Puerto de Santa María (Cadis), el novè espai comercial per a professionals que la companyia posa en marxa a Andalusia -en té un a Almeria, un a Sevilla, dos a Granada, tres a Màlaga i un altre a la mateixa província gaditana. El centre, que dirigirà Alejandro Medina, donarà feina a 10 persones, ha representat una inversió de 900.000 euros. Amb aquesta nova obertura, Miquel pretén «estalviar temps en els actes de compra» als professionals de la zona (botiguers, restauradors, etc.), que hi trobaran una zona de 258 m2 amb carnisseria al tall i de lliure servei; fruita i verdura; productes lactis; congelats; gelats i xarcuteria. Aquesta secció es completa amb una de més de 1.000 m2, en la qual s'hi venen articles d'alimentació en general; vins i licors; refrescos; drogueria; perfumeria; equipament d'hostaleria i articles de basar.

Més de 6.500 referències

El nou GMCash Gros Mercat disposa d'un catàleg de més de 6.500 referències en format industrial i de gran consum, de les quals 1.300 corresponen a productes de marques pròpies de Grup Miquel, va explicar l'empresa. A banda dels nou centres de distribució per a professionals, a Andalusia Grup?Miquel disposa d'una xarxa de 36 supermercats franquiciats de la marca SUMA; d'un de la cadena Pròxim; i de tres plataformes de cross docking (un sistema de preparació de comandes molt utilitzat en el sector de la gran distribució) a Almeria, Cadis i Sevilla, més una plataforma logística a Fuente de Piedra (Màlaga) de 32.000 m2, que abasteixen els establiments propis i franquiciats a Andalusia. Grup Miquel, companyia propietat del conglomerat empresarial de capital xinès Bright Food, s'erigeix com la primera empresa del sector majorists de distribució a Espanya, amb un volum de negoci, l'any passat, d'uns 1.000 milions d'euros. La firma dóna feina a 2.500 persones i centra la seva activitat majorista en l'àmbit del cash&carry, a través de la marca GMcash Gros Mercat, amb implantació en 12 autonomies; en la venda a la restauració organitzada amb Miquel Food Service; amb la línia d'importació i exportació Miquel Export; i la venda al major a detallistes, cadenes independents i distribuïdors. Té 581 supermecats franquiciats.