La Xina, "plata" mundial en turisme

La multinacional Tiens ha reservat 1.650 habitacions d'hotel i 70 autocars; demà l'expedició arriba a Barcelona

08.05.2016 | 07:23
Empleats de Tiens, la majoria xinesos, degusten una paella cuinada per xefs valencians a la Casa de Campo de Madrid.

Espanya ha perdut la seva segona posició mundial en ingressos per turisme a favor de la Xina i ha baixat al tercer lloc en aquest rànquing liderat per Estats Units, segons les dades preliminars difoses per l'Organització Mundial de Turisme (OMT). Els EUA, amb 178.000 milions de dòlars, encapçalen la llista d'ingressos per turisme internacional el 2015, seguits de la Xina, amb 114.000 milions; Espanya, amb 57.000 milions, i França, amb 46.000 milions. El país gal es manté com la primera destinació mundial per arribades de turistes internacionals, seguit dels Estats Units, Espanya i la Xina.
Així, Espanya, amb 68,1 milions de turistes estrangers el 2015 (un 4,9% més) i uns ingressos de 50.947 milions d'euros (un 4% més) ?-segons la balança de pagaments-, és la tercera destinació mundial tant per arribades com per ingressos turístics. Entre les deu principals destinacions mundials per ingressos hi ha uns altres dos canvis més, en escalar Tailàndia des de la novena a la cinquena posició, amb 45.000 milions de dòlars el 2015. A més, puja del catorzè lloc a l'onzè per arribades. El segon canvi es deu a Hong Kong (la Xina), que avança de la desena a la novena posició, mentre que en la part una mica més baixa del rànquing, Mèxic escala del lloc 22 al 17 per ingressos i del dècim al novè per arribades de turistes internacionals.
Els ingressos mundials per turisme van créixer un 3,6% el 2015, fins a 1,4 bilions de dòlars, fet que suposa 4.000 milions al dia com a mitjana. Aquests resultats estan en sintonia amb l'increment del 4,4% en arribades de turistes, fins al rècord de 1.184 milions el 2015. Per quart any consecutiu, el turisme es va incrementar a un ritme superior al del comerç mundial de mercaderies -del 2,8 %- i representa ja el 7% del total de les exportacions mundials, un punt percentual més que l'any 2014, i el 30% de les exportacions de serveis. Les fluctuacions inusualment fortes dels tipus de canvi viscudes el 2015 van influir en els ingressos de destinacions i regions, expressats en dòlars, generant creixements del 4% a les Amèriques, Àsia i el Pacífic i el Próxim Orient, davant del 3% a Europa i el 2% a Àfrica. El Carib, Centreamèrica i Sud-amèrica van registrar un increment del 7% en ingressos.
Pel que fa al turisme emissor, l'any passat van liderar-lo la Xina, els EUA i el Regne Unit, impulsats per la fortalesa de les seves monedes i de les seves economies. La despesa dels viatgers xinesos va augmentar un 25% fins a 292.000 milions de dòlars, amb 128 milions de turistes, un 10% més.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema