La facturació de Frit Ravich arriba als 205 milions, el doble que fa 10 anys

L'empresa de Maçanet de la Selva ha inaugurat un centre logístic de 18.000 metres quadrats

11.05.2016 | 07:54
Frit Ravich està ampliant les seves instal·lacions a Maçanet de la Selva.

L'empresa Frit Ravich, especialista en la fabricació de patates fregides i altres snacks, va tancar l'any 2015 amb una facturació de 205 milions d'euros, una xifra que suposa un increment del 10% i un rècord per a aquesta firma familiar amb seu a Maçanet de la Selva. La directora general de la companyia, Judith Viader, va donar a conèixer aquestes dades durant una jornada organitzada per l'Associació per al Progrés de la Direcció (APD) i Deloitte, en la qual va destacar la complexitat de gestionar una companyia d'origen familiar que ha arribat ja a aquest nivell de facturació. Viader va destacar que l'empresa ha estat capaç de superar els 200 milions de facturació, xifra que que suposa més que doblar els 98 milions en vendes que va aconseguir el 2006

Frit Ravich, que té 53 anys d'història, va ser fundada pel pare de l'actual directora general, que va iniciar el negoci fabricant i venent patates fregides a la Costa Brava i que després va evolucionar cap a tota mena de productes considerats snacks.

Actualment, la companyia distribueix 3.100 referències de productes, de les quals 700 són pròpies, i acaba d'inaugurar un centre logístic de 18.000 metres quadrats amb capacitat per a 20.000 palets a Maçanet, que ha suposat una inversió de 32 milions. La firma, per a la qual treballen 910 persones, té presència a tot Espanya, encara que el 60% de les vendes es concentren a Catalunya, i ha obert una filial a França. La companyia treballa en quatre canals: alimentació, hostaleria, impuls (botigues tradicionals i quioscos) i granel.

L'empresa gironina va començar a aplicar l'any passat un pla estratègic que abasta fins al 2020 i preveu assolir un creixement continuat d'un 8% anual de la xifra de negoci. Frit Ravich va anunciar fa uns mesos una ampliació de la fàbrica poc després que posés en marxa un magatzem totalment automatitzat de 18.000 metres quadrats i un nou edifici d'oficines, que van suposar una inversió global de 32 milions. El nou pla estratègic marca els eixos que seguirà l'empresa fins al 2020 i en calendaritza les inversions. L'ampliació costarà 20 milions, s'enllestirà el 2018 i permetrà doblar la capacitat de producció.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema