La previsió és que la campanya de Nadal generi a Catalunya 60.650 contractes en comerç, hostaleria i logística i transport, la qual cosa suposa un 11,3% més que la xifra registrada el 2015, quan es van signar 54.506 contractes. En àmbit nacional, aquesta campanya generarà 338.300 contractes, un 11,5% més respecte a 2015, quan es van signar 303.345 contractes. La campanya de Nadal de 2016 serà la millor en termes de contractació de la història tant a Catalunya com a Espanya, segons un informe de la firma de recursos humans Randstadt. En el cas de Girona, la previsió és que se signin 5.750 contractes, un 16,4% més que en la campanya de 2015.

De caràcter temporal

En el cas de la campanya de Nadal, l'estacionalitat genera un elevat volum de contractacions de caràcter temporal. Davant l'augment del consum per les celebracions nadalenques, les empreses han de reforçar les seves plantilles preveient pics de producció. En aquest sentit, les incorporacions solen començar el mes de novembre i s'allarguen fins a finals de gener, ja que la campanya de rebaixes és un altre dels motors de la contractació durant aquest període. Les previsions de Randstad apunten que Cantàbria, Andalusia i Aragó són les regions que registren major increment de contractacions respecte al 2015, seguides de les comunitats insulars. En el costat oposat se situen regions com la Rioja, Múrcia o la Comunitat Valenciana, amb increments d'entre el 2,5% i el 6%, la meitat de la mitjana nacional, que se situa en l'11,5%. Els sectors que impulsen la generació d'ocupació durant l'època nadalenca són el dels comerç, l'hostaleria i el transport i logística, tendència que va directament relacionada amb l'augment del consum i del turisme en aquest període.

Nous perfils

En aquest context, l'informe de Randstad detecta que la incidència de les noves tecnologies en els hàbits de consum dels usuaris està modificant tant l'experiència de compra com les necessitats del mercat laboral. En aquest sentit, el creixement constant del comerç electrònic ha generat noves necessitats en el si de les companyies, la qual cosa "deriva en un increment d'oportunitats d'ocupació en llocs com empaquetadores, carretillers, mossos de magatzem o transportistes, entre d'altres". Es tracta de perfils professionals que cada Nadal són més demandats per les empreses, diu l'estudi. A causa de l'increment de l'activitat del comerç electrònic, també creixen les necessitats d'incorporar teleoperadors i professionals d'atenció al client a les plantilles de les empreses.