Asetrans promou un grau mitjà de FP dual per la manca de conductors

El programa, que ajuda a obtenir els títols necessaris en dos cursos, ha obert la preinscripció fins al dia 24

20.05.2017 | 01:06
El sector del transport té necessitat de carnets.

L'Associació Transports Girona (Asetrans-Girona) ha promogut juntament, amb els departaments d'Ensenyament i Territori, un grau mitjà de formació professional dual davant la manca de conductors. L'Asetrans assegura qeu la situació «s'agreuja amb l'envelliment i les jubilacions de les plantilles» i des de fa anys l'Associació participa i promou tota iniciativa destinada a aconseguir bons professionals del transport.

La insistència d'ASETRANS-Girona i el seu paper d'engranatge, la bona predisposició de l'lnstitut de Vic que treballa molt bé la formació dual, la bona coordinació dels departaments d'Ensenyament i Territori de la Generalitat i la participació d'altres actors com el Gremi d'Autoescoles o la direcció general de Transit ha fet que pel pròxim curs 2017 /18 es posi en marxa un Grau mitjà de Conducció de Vehicles de Transport. La preinscripció està oberta des del passat 16 d'abril i es tancarà el pròxim 24.

Es tracta d'una primera prova pilot que esperem ben aviat traslladar a les quatre províncies catalanes. Uns estudis que volem seguir i tutoritzar des de l'Associació de Transports per garantir la participació de docents professionals i amb coneixements del sector per tal de recuperar la pedrera de conductors. L'objectiu del cicle és que els alumnes surtin amb les formacions obligatòries del sector acreditades, amb pràctiques realitzades i deixar-los a les portes dels exàmens de conducció. Els estuidnat a més disposaran de pràctiques en autoescoles.

Des de l'entitat es recorda que «en el seu moment el servei militar va ser un bon planter de conductors». «Gent jove que aprofitant el servei militar es treia els carnets i en sortir qui volia estava a les portes del mercat laboral per ser conductor professional», afirmen des d'Asetrans.

L'organització admet que és «sabut de tothom que aquest planter fa temps que no existeix, però ens trobem amb un segon obstacle que és el cost actual de ser conductor». L'accés a moltes professions a través de la figura de l'aprenent pot representar unes retribucions baixes en un període de formació, en el cas dels conductors representa una inversió inicial de diners. Asetrans calcula que per obtenir el carnets i la formació imprescidible es necessiten uns 4.000 euros inicials.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Economia

Un grup de nens, entrant a una escola de Lloret de Mar.
Un estudi estableix que les famílies gastaran 1.212 € per fill en el proper curs

Un estudi estableix que les famílies gastaran 1.212 € per fill en el proper curs

Els alumnes matriculats en l'educació pública pagaran una mitjana de 841 euros, mentre que els que...

L´atur, el repte pendent de la UE

Els Vint-i-set arriben al desè aniversari de l'inici de la crisi financera i econòmica més...

Més de 400.000 catalans han demanat crèdit per poder pagar les seves vacances

Catalunya és la segona autonomia amb major nombre d'endeutats per aquest motiu. Un 58% dels...

Brussel·les renya les autonomies per les restriccions a la implantació del comerç

La Comissió Europea reclama a les comunitats mesures liberalitzadores i alerta contra la...

Enllaços recomanats: Premis cinema