El viaducte del tren de Girona encara és útil. Aquesta és la principal conclusió del debat del Col·legi d'Enginyers Industrials que es va celebrar ahir a Girona. Els experts reunits ahir van assegurar que no hi ha cap argument tècnic que avali l'enderroc previst després del soterrament de la línia ferroviària i consideren que es podria utilitzar per altres mitjans de transport.

L'enginyer industrial que va promoure la seva construció, considerat el pare intel·lectual del viaducte del tren a la ciutat de Girona, Alfons Thió, va inaugurar el cicle de Debats Oberts amb l'enderroc del viaducte de Girona com a protagonista. "Jo sóc de pagès i a pagès mai es llença res que pugui ser útil", va afirmar. Segons Thió, el tema està a pensar si se'n pot treure alguna utilitat. "Si mirem altres ciutats com Londres, París (metros elevats), Bremen, podem constatar que pot ser útil conservar-lo". Va assenyalar que Girona podria tenir aquest vial elevat en sentit nord-sud per a la circulació rodada d'automòbils, per a una linia exprés d'autobús o per a una línia de tramvia.

Per tant, la posició d'Alfons Thió és de mantenir-lo. "Ara bé, si s'arriba a la conclusió, que el viaducte no pot servir per a res, doncs és lícit treure'l", va concloure. "Un enginyer quan fa un projecte o una obra sap que té una data de caducitat i aquesta obra es va fer l'any 70, ha funcionat durant 45 anys i ha fet el seu servei", va indicar.

En el debat posterior l'opció de mantenir el viaducte va estar unànime. Els assistents van recordar que no hi ha cap argument tècnic que defensi la posició de l'enderroc i davant d'aquesta mancança no s'entén per què es qüestiona la viabilitat de conservar una infraestructura ferroviària per usos que podran satisfer les necessitats actuals d'una ciutat com Girona.

Com a conclusió del Debat Obert l'opinió generalitzada és que "cal encarregar un estudi sobre les possibilitats d'aprofitament del viaducte abans d'emprendre cap acció pel seu enderrocament".

La Comissió de Jubilats i Prejubilats del col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya, ha engegat el cicle de debats oberts per tractar temàtiques quotidianes sota la fórmula de la breu exposició per part d'un expert i el posterior debat amb tots els assistents.