La portaveu del PSC a l'Ajuntament de Girona, Pia Bosch, va criticar dilluns el sobrecost dels llums de Nadal, que finalment ha ascendit a més de 273.000 euros, i el contracte d'un espot televisiu i dues pàgines en una revista a British Airways encarregat pel consistori per 17.700 euros. La socialista, a banda de les despeses, va lamentar que l'equip de govern no hagués elaborat cap informe per conèixer l'impacte o benefici d'aquestes accions "promocionals".

Durant el ple municipal de dilluns passat , la portaveu socialista va aprofitar per retreure a CiU dues informacions que havia avançat Diari de Girona. La primera es referia als llums de Nadal, que en el seu temps s'havien calculat en uns 200.000 euros. Finalment l'Ajuntament de Girona ha hagut de pagar més de 273.000 euros per fer front a la campanya de Nadal, que enguany tenia el triple de carrers i places il·luminades que en anys anteriors. "Estem prop dels 280.000 euros", va començar Bosch, qui va mostrar la seva sorpresa perquè "no tenim els números dels beneficis que han tingut". La socialista es referia a l'informe que l'Ajuntament encara està elaborant i que haurà de comptabilitzar els guanys que van suposar la inversió en il·luminació. "Estem en desacord amb el cost", va dir Bosch, i "constatem que encara no tenim l'estudi relació cost-benefici", va puntualitzar.

D'igual manera, sobre la partida de 17.700 euros destinada a promocionar la ciutat amb un espot televisiu de 35 segons i dues pàgines d'una revista en els vols de British Airways, Bosch també va dir que "no hem sabut trobar un informe cost-benefici" ni un "pla estratègic de comunicació" de l'Ajuntament. A més, va lamentar que "ni tan sols aquesta companyia vola a Girona" i va exigir que "aquestes despeses, que ja són unes quantes, vagin lligades amb informes i es documentin millor".

Per la seva part, l'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, va replicar que "el target de la companyia ens interessa" pel tipus de turisme que porten. Va criticar el PSC perquè "ja es van oposar a donar suport a Ryanair" i els va dir que "sóm a l'inici d'una reactivació, d'unes estratègies que són una demanda" i "hem de fer que Girona es posi de moda".