El Palau de Fires es va posar de gala ahir per la inauguració de la segona edició de Girocamping. És el segon any d'aquest certamen que organitza l'Associació de Càmpings de Girona, que té 163 expositors, amb un augment del 46% respecte a l'any passat, i on guanya pes la presència internacional. Tot plegat genera una oferta amb informació i propostes de 340 càmpings.

Aquest any hi participen quinze empreses franceses, mentre que l'any passat n'hi havia tres. També hi participen empreses alemanyes, una de Suïssa i una d'anglesa i hi ha una representació molt important d'Holanda amb la participació a les jornades del director de la secció de càmpings de l'Automòbil Club holandès ANWB. El president de l'Associació de Càmpings de Girona, Miquel Gotanegra, va posar de relleu que aquest fet demostra la bona salut del sector i la consolidació d'una fira que està guanyant presència internacional tot i ser només el segon cop que se celebra. Gotanegra també va lloar el treball dels empresaris del sector que lluny de ser simples propietaris d'una parcel·la de terreny "creen experiències" i s'esforcen cada any "a pensar en com poden seduir milers de turistes europeus".

Una "oferta invencible"

L'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, va destacar que el turisme és un motor econòmic i que les comarques gironines tenen "una oferta turística invencible", amb la Costa Brava, els Pirineus, un sector del càmping amb molt bones instal·lacions, i amb un context i un entorn amb bones comunicacions i unes ciutats endreçades fent esforços en cultura i medi ambient.

El conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, va reconèixer la "passió" i els esforços del sector per poder arribar als actuals nivells d'excel·lència. Va recordar que Catalunya rep cada any uns vint milions de turistes i que un dels reptes és aconseguir l'"equilibri" territorial. Així, va admetre que Barcelona i les poblacions costaneres es queden gran part de l'"èxit" d'aquests visitants i que estan treballant tot plegat també arribi a les zones d'interior per tal que la "riquesa" quedi més "repartida".

Professionals i empreses

Girocamping es pot visitar fins al 9 de març al Palau de Fires i està pensada tant per a professionals com per a clients de càmpings i preveu exercir de punt de trobada d'empresaris ja que s'hi organitzen jornades tècniques, la celebració de la Junta de la Federació Espanyola d'Empresaris del Càmping i un sopar de gala. Entre els diferents expositors hi ha empreses dedicades també a les autocaravanes, la fabricació de piscines, les "mobile home" o bungalous que presentaran les darreres novetats.

Els càmpings gironins han generat durant el 2013 més de 7,5 milions de pernoctacions, una xifra similar a la de l'any anterior, tot i que el 77 per cent dels càmpings estan tancats durant la temporada d'hivern. Pel que fa a la demarcació, el sector genera uns ingressos anuals en allotjament de 149 milions d'euros i 26 milions en serveis.